خبر فوری

برگزاری مسابقات کورس اسب‌دوانی 800 متر در بندرلنگه

هرمزبان:مسئول هیئت سوارکاری بندرلنگه گفت: یک‌دوره مسابقات کورس اسب‌دوانی 800 متر در ساحل پارک کوثر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،مرتضی زارعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرلنگه اظهار داشت: به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه و هیئت سوارکاری بندرلنگه یک‌دوره مسابقات سوارکاری در قالب طرح «پارک سالم و ساحل سالم»، در پارک ساحلی کوثر این بندر برگزار شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقات افزود: سوارکاری از ورزش‌هایی است که در چند دهه اخیر مورد توجه خاصی قرار گرفته‌ است، با این وجود سابقه‌ای طولانی داشته‌ است و می‌توان آن را از کهن‌ترین ورزش‌ها به‌شمار آورد، همچنین برگزاری این مسابقات در ساحل به‌ویژه ایام نوروز مخاطبان زیادی از جمله مسافران نوروزی را به خود جلب و ایجاد انگیزه می‌کند.

مسئول هیئت سوارکاری بندرلنگه اضافه کرد: این ورزش امروزه نه تنها به عنوان یک رقابت سالم و مفید، بلکه به عنوان سرگرمی و به منظور گذراندن اوقات فراغت مورد توجه قرار گرفته‌ است، و با این که نسبت به بسیاری از ورزش‌ها پرهزینه به نظر می‌رسد، هر ساله تعداد بیشتری طرفدار به سوی خود جلب می‌کند.

زارعی گفت: در این مسابقه امید یاری با اسب «طوفان» و محمد زواری با اسب «مینا» و یاسر زارعی با اسب «فلفلو» به ترتیب حائز رتبه های اول تا سوم شدند و پس از کسب 8 امتیاز به مسابقات اسب‌دوانی یک‌هزار و 100 متر جنوب کشور که به میزبانی بندرلنگه برگزار می‌شود، راه یافتند.

وی در پایان با تقدیر از سپاه بندرلنگه به جهت برگزاری این مسابقه، یادآور شد: مسابقات اسب دوانی جنوب ایران با شرکت تیم‌هایی از استان‌های کرمان، فارس و هرمزگان الف و ب، اردیبهشت ماه در بندرلنگه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

کد خبر: 4173

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید