خبر فوری

مجری محبوب هرمزگان: بهار ما از اول اسفند آغاز می شود

هرمزبان:برای هرمزگانی ها یک دنیا خاطره خوب رقم زده و همچنان هر روزبا صمیمیت از طریق امواج رادیویی میهمان دوست داشتنی مردمان ایران زمین و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، بی بی فاطمه ساحلی زادگان  مجری، گوینده، نویسنده و تهیه کننده- بانوی بهمن ماهی که در بندرعباس دیده به جهان گشود.

از سال ۱۳۷۴ با اجرای برنامه تلویزیونی عصر سیما، سرشو، در سیمای مرکز خلیج فارس فعالیت هنری خود را آغاز کرد.اولین گوینده هرمزگانی است که به گویش محلی از برنامه صدای روستا به خانه هرمزگانی ها رفت. اولین اجرای برنامه شو بندر به گویش محلی نیز افتخار دیگری است که در کارنامه این بانوی خوش اخلاق و خوش بیان ثبت شده است.در ابتدا ۳ سال متوالی به عنوان مجری برتر شبکه استانی معرفی شد. اجرای برنامه صبح جمعه، سیمای خانواده، پنجره رو به دریا در سیما و در رادیو گویندگی برنامه های پسین هرمزگان،پیام ساحل، باغ سخن، زیر سرگ بالا شهر، میراث کهن و همچنین تهیه کنندگی معرفی جزایر استان را طی ۲۰ سال فعالیت خستگی ناپذیردر تالار افتخارات خود دارد.

سین : با انگشت اشاره روی شنهای نرم و نمناک نوشتم چه ارتباطی بین نوروز و شادکامی مردم وجود دارد و گفتم اولین سوالم این است؟

جیم: وقتی طبیعت شادمان است و گل های معطر می خندند. گرد و غبار را زدود ه اند و همه چیز در اوج زیبایی خود است مردم هم برای نیکی کردن با هم رقابت می کنند. اغلب انسان ها در این روزها ی نو تلاش می کنند بهترین باشند. بنابراین این حس قشنگ ارتباط مستقیمی به نوروززیبا و بهار با طراوت دارد.

سین : زیباترین نوروز زندگی شما چه زمانی بوده است؟

جیم: نوروزی که برای نخستین بار در رادیو،برنامه سال تحویل را اجرا کردم و اولین کسی بودم که عید عزیز نوروز را به مخاطبان عزیز تر از جان تبریک گفتم.حس آن روز با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست.

سین :چگونه می توانیم نوروزهای زیبایی داشته باشیم؟

جیم: باید بهترین ها را خودمان خلق کنیم. نوروز زیبا به لباس های گران قیمت و تجملات نیست بلکه باید سطح توقعاتمان را معقول کنیم. شاید عامل ۹۰ درصد مشکلات ما انسان ها این باشد که نمی دانیم چه می خواهیم.

سین :شیرین ترین خاطره سال تحویلتان را به خاطر دارید؟

جیم:  ۲۰ سال با مردمان خونگرم و صمیمی بودن، سراسر خاطرات شیرین را برای من رقم زده است اما سال تحویل سال ۱۳۹۳ که ازبارگاه سید مظفر(ع)، عید را به هم میهنانمان شاد باش گفتم، چیز دیگری بود. یک حس همدلی آنجا دیدم که مردم با مهربانی زیباترین صحنه های زندگی را خلق می کردند. تعداد بسیار زیادی سفر هفت سین خود را در صحن معطر این امامزاده گسترده بودند و به محض سال تحویل همگان را به سفره خود دعوت می کردند و با مهر حلول سال نو را به یکدیگر تبریک می گفتند. مرد خوش سلیقه ای نیز یک کیسه ازسکه های رایج خودمان را با نیت تبرک به میهمانان نوروزی  می داد و سهم من نیز یک سکه ارزشمند شد.

سین :بهترین عیدی که گرفته و داده اید چه بوده است؟

جیم:عیدی که از دست پهلوان زاده – مدیر کل وقت صداو سیما- دریافت کردم خیلی برایم جالب بود. هنگام سال تحویل به استدیو آمد، به همه عوامل شاد باش گفت و یک پکیج موسیقی مشتمل بر آلبوم محمد رضا شجریان، شهرام ناظری و زنده یاد ایرج بسطامی به ما هدیه کرد. معمولا من کتاب به دیگران هدیه می دهم و از یک ماه پیش از نوروز نیز تهیه و کادو می کنم.

سین :چه چیزی بیشتر از همه شما را خوشحال می کند؟

جیم:وقتی مخاطبان برنامه هایم کارشناسی مباحث را ارزیابی می کنند ، خیلی خوشحال می شوم که مخاطبان هوشمند، حساس و ریز بینی دارم و این دقت و توجه ویژه آنها به من انگیزه زیادی برای اجراها و کارهای بهتر می دهد.

سین :دوست داشتید جای چه کسی باشید؟

جیم:همیشه دوست داشتم جای خودم را پیدا کنم، می خواهم هرچه هستم، خودم باشم.لبخندی که روی چهره دیگران می نشانم را خیلی دوست دارم. کاش همیشه شرایطی فراهم می شد که مردم بی بهانه لبخند می زدند.

سین :بزرگترین موهبت زندگی هر انسانی به باور شما چیست؟

جیم:محبوب بودن به اعتقاد من بهترین موهبت است حتی برای یک نفر و خلق خاطرات زیبا برای او که بهترینش است.

سین :بهترین انتخاب بی بی فاطمه ساحلی زادگان چه بوده است؟

جیم:همه انتخاب هایم خوب بوده اند، در آینده هم انتخاب های زیادی خواهم داشت ولی انتخاب شغلم را بیشتر از هر چیز دیگری می پسندم.چیزی که دوست داشتم همیشه باشم با انتخاب هنر به آن رسیدم.

سین :ایده آل تان در عرصه هنر کدام است؟

جیم: زیبایی هنربه این است که مرزی ندارد، هنر باید محدود نباشد پس نمی توان ایده آلی برای آن ترسیم کرد.

سین :میانه تان با سفر و گردشگری چطور است؟

جیم:عاشق سفرم و مقاصد سفرم را همواره دوست داشته ام.  البته سفر سال ۱۳۷۹ به روستای بلبل آباد بشاگرد که قلیون هایشان را شکستند و با دود خدا حافظی کردند خیلی برایم خاطره انگیز بود.

سین :دوست دارید چه برنامه ای بسازید که بیشترین لذت را به خودتان و مخاطبانتان بدهد؟

جیم: من فرصت این را داشته ام که همه نوع برنامه را اجرا کنم حتی تجربه گویندگی خبر را هم دارم اما برایم بسیار خوشایند خواهد بود تا روزی برنامه ای بسازم که گمشده های مردم را به آنها برساند و آرزو هایشان را بر آورده کند.

سین :به نوروز و آیین های کهن آن باز گردیم، کدام یک از رسوم نوروزی را بیشتر می پسندید؟

جیم:” خانه تکانی” البته به سبک و سیاق گذشته که کاملا تغییر فصل را احساس می کردیم. بادگیرها باز می شد، سوندها کنار می رفت؛ قالی ها با دل هایی پر از نفتالین و تنباک به دیوار تکیه می دادند تا حصیرهای مور جای آنها را پر کند. تِتُرن نیز جای روکش های جیر پشتی ها را می گرفت. بهاررا با عطر گارم زنگی و بوی ِگشته به منازل دعوت می کردیم. البته بهار ما از اول اسفند آغاز می شود. زمانی که نخل ها شکوفه می دهند. بهار نارنج با تمام احساسش اعلام حضور می کند و  عطرگل انبه ها به همه جا سرک می کشند. آن زمانی که برای رفع چشم زخم، مادران با گِلک سُرخ، بوته درختان و پیشانی حیوانات را رنگ می کردند.

سین :بهترین آرزوی شما برای مخاطبان نیک اندیش ما؟

جیم:امیدوارم همگی سال بسیار خوبی داشته باشند. سالی که بیشتر متوجه اعمال و اندیشه هایمان باشیم.

alt

گفت وگو  و تنظیم؛ یوسف ملایی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر:  4159

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید