خبر فوری

چادر شب بافی در روستای گروک احیاء می‌شود

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، اشکان مختاری مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان در بازدید از کارگاه‌های چادر شب بافی روستای گروک شهرستان سیریک گفت:  این رشته صنایع دستی احیاء می‌شود.

وی افزود: این رشته در روستای گروک از سابقه‌ای طولانی برخوردار بوده و امروز کاربرد خود را از دست داده است.

 مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان گفت: چادر شب بافی در گذشته در سطح شهرستان سیریک از رونق خوبی برخوردار بوده و مردم منطقه از دستاورد‌های چادرشب بافی خود برای کاربرد‌های متفاوت استفاده می‌کردند.

مختاری افزود: با توجه به پیشینه و زمینه کافی در روستای گروک و وجود هنرمندان پیشکسوت، برنامه احیای این رشته با شناسایی هنرمندان پیشکسوت، تدوین شده است.

وی گفت:با هماهنگی‌های صورت گرفته تولیدات این رشته در فروشگاه‌های صنایع دستی سطح استان به فروش می‌رسد و از این پس نیز در نمایشگاه‌های مختلف هنرمندان چادرشب باف و تولیداتشان حضور خواهند داشت.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید