خبر فوری

از محّرم آموختیم که کشور نباید دچار شاه سلطان حسین ها شود

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس، هادی ابراهیمی تحلیلگر مسائل سیاسی و استاد دانشگاه نوشت: سخن از محرّم و عاشورا ست، نعمت آنها برای جامعه شیعه و غیر آن مغتنم و یک ضرورت است، چرا که اساس دین با عاشورا پیوند خورده است؛ معنای سیاست فقط این نیست که طرفدار زید و مخالف عمرو باشیم؛ سیاست یعنی نگاه به حرکت عمومی جامعه که به کدام طرف می رویم؛ آیا به سمت آرمان ها و هدف های حسینی،خمینی و خامنه ای حرکت می کنیم و یا اینکه خدای نکرده از آنها فاصله گرفته ایم؟

پس مجالس و محافل حسین ابن علی (ع) باید منشاء معرفت باشد، ما امروز به روشنگری دینی نیاز داریم، به یک سپر دفاعی در برابر دشمن در این شرایط حساس کشور. عاشورا هم درس اقدام و نهراسیدن از خطرات است و هم واردشدن در میدان های سخت و بزرگ. اگر انقلاب اسلامی به آن امامان راشد، مقرّبان متقّی، صادقان برگزیده،گنجینه های معرفت، خزانه داران علم، استوانه های خوبان، امین های رحمان، امامان هدایت، چراغ های تاریکی، نشانه های تقوا، حجّت های خدا بر اهل دنیا و آخرت، حافظان سرّخدا و ذریّه رسول خدا (ص)، تأسی نمی کرد امروز در چه جایگاهی قرار داشتیم؟ و یا اصلا در کجا بودیم؟ بنابراین انقلاب اسلامی یک حقیقت و برخاسته از سنّت الهی و عاشورا است و یا به عبارتی عمل به نسخه امام حسین(ع)بود که پشت سر حسین زمان انجام پذیرفت. اما ما از محّرم و عاشورا چه درسهایی گرفته ایم؟

*ما از محّرم و عاشورا آموختیم که مسیر انقلاب یک صیرورت دائمی است و این صیرورت همان ارزش های اسلامی و آرمان های انقلابی است؛ ما نقشه راه داریم؛ نقشه راه برگرفته از اصول امام (ره)و مقام معظم رهبری و شهداء ست که نقاط مشعشع و درخشانند ومانند ستاره ها راه را برای ما روشن می کنند، راههایی چون عزّت ملی،عزّت معنوی،عزّت علمی و عزّت سیاسی.

*ما از محّرم و عاشورا آموختیم؛ اگر در جمهوری اسلامی مسئولان،نخبگان و سرآمدان جامعه خود را اسیر هواها و هوس ها و مطامع دنیوی نسازند،جاذبه های دنیا آنها را مفتون خود نسازد، ارعاب و تهدید دشمن آنها را از میدان به در نکند، هیچ قدرتی نمی تواند عزّت و اراده ملی ما را مخدوش نماید.

*ما از محّرم و عاشورا آموختیم؛ اگر حادثه کربلا نبود امروز از مبانی و اصول اسلام خبری نبود،فقط نامی از اسلام به گوش می خورد،ما حسین ابن علی را مظهر اسلام سیاسی،اسلام خون دادن و جان دادن،اسلام جهاد،اسلام مقاتله و اسلام سازش ناپذیری می دانیم و این راز ماندگاری حماسه کربلاست.

*ما از محّرم و عاشورا آموختیم؛ اسلام ناب اسلام استکبارستیز، اسلام عدالت خواه، اسلام طرفداران محرومان و اسلام طرفدار حقوق پابرهنگان و مستضعفان است،در مقابل اسلام آمریکایی که اسلام تشریفاتی،اسلام بی تفاوتی در مقابل ظلم و ستم و اسلام کمک به قلدران و زورگویان بین المللی است، و نسخه دیگر آن همان اسلام وهّابی و تکفیری است و یا اسلام اموی و مروانی، اسلامی که با طاغوت و صهیونیزم خونخوار و کودک کش می سازد و در خدمت اهداف شیطان بزرگ و رژیم نامشروع صهیونیستی است، امروز نسخه بدل سرتا پا غلط چنین اسلامی در دولت آل سعود و کشورهای عربی منطقه پیداست؛ داعش، طالبان و جبهه النصره… .

*ما از محّرم و عاشورا آموختیم؛ اسلام ناب در مقابل اسلام آمریکایی است و  تعبیر امام المسلمین خامنه ای مدظله العالی؛ به اسلام مطلوب واشنگتن، لندن و پاریس بدبین هستیم چه از نوع لائیک و چه از نوع غربگرا و چه از نوع متحجر و خشن، چراکه اسلام آمریکایی از یک طرف گروه های تکفیری را به راه می اندازد و از طرف دیگر رژیم صهیونیستی را حمایت می کند، به جنگ های قبیله ای و مذهبی دامن میزند، اشداء با مومنین و رحماء با کفّار است، ما به اسلام آمریکایی و انگلیسی بدبین هستیم؛ ما از عاشورا آموختیم؛ تشّیعی که از لندن و از آمریکا پخش شود نه تنها به درد شیعه نمی خورد بلکه در دامان لیبرالیسم و انحطاط اخلاقی است.

*ما از محّرم و عاشورا آموختیم که مبارزه با نظام سلطه نه تنها تعطیل پذیر نیست؛ بلکه جزء مبانی انقلاب اسلامی است و آمریکا اتّم مصادیق استکبار است؛ دیگر گذشت؛ که یک استوار آمریکایی توی گوش یک امیر ارشد ارتش ایرانی بزند،ما در مقابل زورگویی،ستمگری،تحمیل،تحریم،فشار،جنگ روانی و رسانه ای و زیاده خواهی های رییس جمهور خودشیفته، متکّبر و کاسب کار آمریکا عقب نشینی نخواهیم کرد، ما قریب به چهل سال است که در مقابل این زورگویی ها ایستاده ایم؛ مبارزه با آمریکا در کشور ما حرکت شعاری نیست، دیگر اشتباه مصدق مبنی بر اعتماد به آمریکایی ها در کشور ما اتفاق نخواهد افتاد؛ این مبارزه معقول، دارای پشتوانه علمی و منطقی است و به کوری چشم آنها نه تنها به پیشرفت های خوبی رسیدیم بلکه ریشه دارتر از گذشته شدیم.

*ما از محّرم و عاشورا آموختیم؛ که انقلاب را بزرگ بداریم؛ ارزش های انقلاب را به معنای واقعی کلمه زنده و احیاء کنیم با منطق، عقلانیت و توکّل به خدا به پیش برویم، تجربه برجام به ما نشان داد که نه تنها نباید به آمریکایی ها اعتماد کنیم، بلکه به کشورهای اروپایی هم اعتمادی نداریم،آنها گاهی لبخند می زنند و در حال لبخند خنجر تا دسته در سینه فرو می برند، ما از عاشورا آموختیم که حفظ و اقتدار ایران اسلامی در گرو اعتماد به نفس ملی است؛ ما نه تنها به راه انداختن جنگ احزاب علیه جمهوری اسلامی، جنگ هشت ساله، ترورهای ناجوانمردانه، تحریم های اقتصادی، پروپاگاندای غربی و فریب افکار عمومی و فتنه 88 را فراموش نکردیم؛ بلکه امروز در فضای مجازی شلیک توپخانه دشمن علیه هویت و موجودیت خود را رصد می کنیم؛ دشمنی به صورت دست چدنی در دستکش مخملین. آری مشکل آنها نه هسته ای است و نه حقوق بشر، آنها با نفس جمهوری اسلامی مشکل دارند چراکه این نظام برآمده از عاشورا و محّرم است.

*ما از عاشورا و محّرم آموختیم که حفظ حیثیت و آبروی نظام و انقلاب و حفظ وحدت یک ضرورت اجتناب ناپذیر است؛ عاشورا به ما می گوید: یکی از آسیب های انقلاب خطر ارتجاع است؛ اگر به سمت اشرافیگری و دنیاطلبی حرکت کنیم؛ ارتجاع است یعنی همان آدم های انقلابی سابق سرکارند اما خط را عوض کرده اند،هدف و آماج توطئه های دشمن، خواّص است، وقتی معیارها و ارزشها ضعیف شوند و دنیاطلبی، مال پرستی، بی بصیرتی و نفوذ حاکم شود؛ امثال شیخ فضل ا…نوری ها که پیش قدم ترین فرد برای برقراری مشروطه بود،به اتهام ضدیّت با مشروطه به دار کشیده می شود.

*ما از محّرم و عاشورا آموختیم؛ که زینب کبری (س)الگویی برای همه مردان بزرگ عالم و زنان عالم است؛او انقلاب نبوی و علوی را آسیب شناسی می کند؛فریاد میزند که شما نتوانستید در فتنه،حق را تشخیص دهید،نتیجه این شد که جگرگوشه پیغمبر سرش بر روی نیزه رفت.(یا اَهلَ الکوفه،یا اَهلَ الغَدر وَ الخَنَل)ای خدعه گرها،ای کسانی که تظاهر کرده اید! آیا شما دنباله روی اسلام و اهل بیت هستید؛(هل فیکُم الاّ السَلَف والعَجَب والشَنَف والکَذَب و مَلَق الاِماء و عَمَر الاَعداء)شما رفتارتان،زبانتان با دلتان یکسان نبود،با بی بصیرتی،با نشناختن فضا،با تشخیص ندادن حق و باطل و دهان پر از ادعای انقلابی گری نتوانستید از عهده مقابله با فتنه برآیید.

*ما از محّرم و عاشورا آموختیم؛که از مظلوم دفاع کنیم،ما در کنار ملّت مظلوم فلسطین ایستاده ایم،در کنار مردم یمن،سوریه،عراق،کشمیر،نیجریه،پاکستان،میانمار ایستاده ایم؛ به شهیدان خالد اسلامبولی،مصطفی محمود مازح و عماد مغنیه و غیره افتخار می کنیم،سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست؛هرچند امروز پدیده اسلام هراسی،ایران هراسی و شیعه هراسی را ترویج کنند که آن هم ترس از اسلام سیاسی است، فراموش نکنیم؛که آنها به دنبال ارزش های آمریکایی هستند، همان ارزش های جورج واشنگتن، همان هایی که در عمل و زبان خود، جنگ را مقدس جلوه می دهند،اصول و ارزش های آمریکایی را یک امر مطلق و تقدیس می کنند، آری ما از اسلام دفاع می کنیم، اسلامی که با تحّجر و لیبرال متفاوت است و بنای 150 ساله استعمار چه استعمار گذشته و چه دوران استعمار نوین را در سطح عالم با خاک یکسان کرد.

*ما از محّرم و عاشورا آموختیم؛که باید تحلیل درست از رفتار غرب داشته باشیم؛هدف اساسی آنها اختلال در دستگاه محاسباتی جمهوری اسلامی است؛نظامی که در مقابل جاهلیّت مدرن ایستاده است،جاهلیّتی قسی القلب و مجهز به انواع و اقسام سلاح های جنگی،آنها داعیه مبارزه با تروریسم را دارند،در حالی که این گروه های جرّار تروریستی را خودشان به وجود آوردند! اعتراف هم کردند؛ و این همان جاهلیتّی است که عاشورا به ما می گوید: چشمانمان را در برابر آنها باز کنیم.

*ما از محّرم و عاشورا آموختیم؛که نباید بگذاریم معجزه جنگ،دفاع مقدّس،شهدای مدافع حرم و جریان مقاومت تضعیف شود؛انقلابی گری این است که مسئولان،مدیران و نخبگان کشور تسلیم هیچ زورگویی نشوند،ما هر جا انقلابی عمل کردیم پیش رفتیم؛اگر کشور دچار شاه سلطان حسین ها شود کار جمهوری اسلامی تمام است؛ امروز بزک کردن چهره آمریکا خیانت به آرمان های شهداء و امام(ره) و منویات مقام معظم رهبری است، عاشورا به ما میگوید؛ مانع از تحریف امام شویم؛ بازخوانی اصول امام (ره)ضروری است؛امام منهای خط امام،امام بی هویّت است ؛سلب هویّت از امام، خدمت به امام نیست همچنان که کراراً مقام معظم رهبری هشدار داده اند.

*ما از محّرم و عاشورا آموختیم؛ که ایدئولوژی نه تنها باید به دنبال منافع ملّی باشد بلکه در خط مقدم سیاست خارجی هویت ماست؛ایران امروز تبدیل به یک کشور اثرگذار،منتفذ در جاده اقتدار شده است؛ ساختارشکنی کرده است؛ ژن ناتوانی،ژن وابستگی به دیگران از دوران قاجار تا پهلوی بر این کشور حاکم بوده را از بین برد. فراموش نکنیم اگر دیروز متوکّل عباسی بعد از حدود170 سال از حادثه عاشورا در صدد برآمد تا حرم اباعبدالله را تخریب کند، امروز هم دشمن با فشارهای ناجوانمردانه، تحریم های اقتصادی و جنگ روانی تمام تلاش خود را برای از بین بردن زیبایی های انقلاب بکار گرفته است، دیروز جناب عمّار یاسر برای تبیین حقیقت در برابر جنگ روانی دشمن در نبرد صفّین بصیرت افزایی میکرد و امروز این رسالت بر دوش نخبگان ماست؛ هر کسی جنگ روانی دشمن را علیه نظام در داخل کشور تقویت کند، خائن و مزدور آمریکاست. ما مفتخریم که انقلاب خمینی برگرفته از انقلاب حسینی است که سلطنت را به حکومت مردم، وابستگی را به استقلال، عقب ماندگی تاریخی را به عزّت ملی و تحقیرشدگی را به اعتمادبنفس در سایه راهبری های امام خامنه ای تبدیل کرده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید