خبر فوری

هرمزگان مقصد گردشگران نوروزی

هرمزبان:استان هرمزگان به عنوان جنوبی ترین استان ایران، در مجاورت خلیج فارس و دریای عمان با جاذبه های طبیعی، تاریخی هر سال پذیرای خیل عظیم گردشگران داخلی و خارجی به ویژه در تعطیلات نوروز است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،۱۳ شهرستان که هرکدام دارای ویژگی های خاص طبیعی ، گردشگری و تجاری است موجب شده هرمزگان به مقصدگردشگران تبدیل شود .

هرمزگان با بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با وجود شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب دراغلب ماه های سال و هوای بسیار مطبوع و دلپذیر فصل بهار به عنوان یکی از مناطق توریستی ایران شناخته می شود.

وجود امکانات فراوان اقامتی و گردشگری و امکان سفر هوایی ، ریلی ، زمینی و دریایی سبب شده ،گردشگران داخلی و خارجی  به راحتی از ویژگی های منحصر به فرد طبیعی و تاریخی  این استان بازدید کنند.

هرمزگان دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است که می توان به معبد هندوها، مسجد گله داری بندر عباس، قلعه شیخ سلطان – بندر لنگه، قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز، آب‌انبار بی بی – جزیره قشم، غارهای خربس – جزیره قشم، بقعه شیخ برخ الاسود – جزیره قشم، قلعه قشم، آب‌انبار سنتی جزیره کیش، شهر تاریخی حریره – کیش، جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش اشاره کرد.

بازارها و مجتمع های تجاری در شهر ها و جزایر استان گردشگران بسیاری  را به سوی خود جذب می کند و در ایام نوروز از رونق فراوانی برخوردار می شوند.

درختان سرسبز حرا با آبراهه ها، پرندگان زیبا، طبیعت بکر و وحشی از جاذبه های طبیعی گردشگری هرمزگان هستند که چشم نواز و آرامش بخش گردشگران و دوستداران محیط زیست است.

گردشگران  هرگز خاطره  لذت قدم زدن در ساحل زیبا و بکر خلیج فارس و  سفر دریایی و مهمان نوازی و خونگرمی مردم این خطه را از یاد نخواهند برد.
انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر:

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید