خبر فوری
هرمزبان:کانون خبرنگاران نبأ ــ امام جمعه بوشهر در خطبه های نمازجمعه این شهر گفت: قرآن کریم سعادت همه بشر را بیمه کرده است و قرآن از بزرگترین مظاهر رحمت مطلقه الهیه و نخستین و گسترده ترین رسانه جهان اسلام و مایه ی عزت مسلمانان است.

قرآن بزرگترین مظاهر رحمت مطلقه الهیه و مایه ی عزت مسلمانان است/ رفتارهای سیاسی و اقتصادی اروپا؛ فریبنده و ظاهرنما

به گزارش هرمزبان به نقل از کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، رئیس شورای فرهنگ عمومی و نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر، امروز 9 شهریورماه مصادف با 19 ذی الحجه، در خطبه های نمازجمعه این شهر که به همت کانون فرهنگی و هنری امام هادی (ع) برگزار شد، به سبک زندگی قرآنی و دینی امیرالمومنین حضرت علی (ع) اولین پیشوای شیعیان پرداخت و اظهار کرد: قرآن کریم سعادت همه بشر را بیمه کرده است و قرآن از بزرگترین مظاهر رحمت مطلقه الهیه و نخستین و گسترده ترین رسانه جهان اسلام و مایه ی عزت مسلمانان است.

امام جمعه بوشهر پنج آسیب دنیاگرایی را برشمرد و افزود: حب دنیا ریشه تمامی خطاها و انحرافات است و لذا انسان ها باید در دنیا به دنبال سعادت باشند و از دنیاگرایی دوری کنند و به دنبال آخرت باشند.

عید غدیر خم روز بنیان بنیادهای پایدار ایمان و استجابت دعا

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر عنوان کرد: عید غدیر خم روز بنیان بنیادهای پایدار ایمان و روزی است که دعا در آن مستجاب می‌شود.

شاخصه های حکومت علوی در نظام اسلامی

آیت الله صفایی بوشهری به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با هیئت دولت در ساروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر اشاره تحلیلی کرد و گفت: عدالت اجتماعی، پاکدامنی، پارسایی و با مردم بودن از شاخصه های حکومت علوی است و در نظام اسلامی ایران تمامی دولت ها و مسئولان لشکری و کشوری بر اساس این شاخص ها سنجش می‌شوند.

وی اضافه کرد: عدالت اجتماعی یعنی بر مدار حق تصمیم گرفتن، نظارت کردن و برخورد بازدارنده با مفاسد کردن است و نیز پاکدامنی و پارسایی به معنای پاک بودن عناصر شخصیتی در مسئولیت های خدمتی و زهدا داشتن و تجمل گرا نبودن و اهل گناه نبودن و اسلامی زندگی کردن است.

خطیب جمعه بوشهر ادامه داد: خدمت به مردم یک فرصت است و می بایست درب اتاق مدیران بر روی مردم باز باشد و این تعامل دو طرفه باید در دستور کار مدیران و مسئولان قوه مجریه باشد.

فعالیت جهادی و شبانه روزی مدیران در مقابله با تهدیدات دشمن 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تاکید کرد: حجم فعالیت مدیران در مقابله با تهدیدات دشمن باید جهادی و شبانه روزی باشد و به ظرفیت های داخلی، نخبگان جامعه و منابع خدادای سرزمینی توجه ویژه داشته باشند و جلوتر از زمان بیاندیشند.

مغایرت آرمانی کشورهای اروپایی با سبک زندگی مردم ایران

وی تصریح کرد: ارتباط با کشورهای اروپایی غیرقابل اعتماد است و بدان جهت که آرایش آرمانی و ارزشی آنها با سبک زندگی مردم کشور اسلامی ما و دولت مردان ایرانی مغایرت دارد و رفتارهای سیاسی و اقتصادی اروپا بسیار فریبنده و ظاهرنما است.

شاخصه‌های رفتاری شهیدان دولت

امام جمعه بوشهر یاد شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و بیان کرد: ایمان، تقوا، اخلاق، ساده زیستی، انقلابی فکر کردن، جهادی بودن، ولایتمدار بودن بهترین شاخصه های شهیدان رجایی و باهنر است و ویژگی های رفتاری این دو شهید انقلابی می تواند بهترین الگو برای مسئولان دولتی باشد.

درس فراموش ناشدنی شهید رئيسعلي دلواري به انگلیسی ها

وی سالروز شهادت سردار مبارزات جنوب ایران شهید رئيسعلي دلواري را گرامی داشت و اظهار کرد: سردار شهید رئيسعلي دلواري درس فراموش ناشدنی به انگلیسی ها و ابرقدرت ها داد و آن روزها انگلیسی ها نیروی ابرقدرت دریایی در جهان بودند و این سردار مبارز علیه استعمار با مجاهدتش موجب شد تا استان بوشهر پایتخت مبارزات ضد استعماری ایران گردد و همچنان مردم ولایتمدار بوشهر در کنار نیروهای مسلح در این راه ثابت قدم هستند و از مرزهای آبی و خاکی کشور دفاع همه جانبه می‌کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در پایان از تمامی مراکز فرهنگی، مساجد، هیئت های مذهبی و رسانه های دینی که در برپایی جشن عید غدیر خم و اعتلایی نام امیرالمومنین امام علی(ع) تلاش وافر داشتند قدردانی کرد.

 حامد فکوری

انتهای پیام 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید