خبر فوری

بزرگترین زلزله هفته در تازه آباد/ ثبت ۲۱۰ زمین لرزه در کشور

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر اساس داده‌های ثبت شده در مرکز لرزه نگاری کشور، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله‌های رخ داده در کشور را از ۲ تا روز ۸ شهریورماه را به اطلاع می‌رسانیم، تعداد ۲۱۰ زلزله در این فاصله به ثبت رسیده است.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

جمعه ۲ شهریور ماه

در بروجرد استان لرستان زلزله‌ای به بزرگی ۲/۶  در عمق ۸ کیلومتر رخ داده است؛ در رباط قره‌بیل استان خراسان شمالی زلزله‌ای به بزرگی ۳ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر به وقوع پیوسته است، در بروجرد استان لرستان زلزله‌ای به بزرگی ۲/۹ ریشتر در عمق ۱۶ کیلومتر گزارش شده است.

بهاباد استان یزد را زلزله‌ای به بزرگی ۲/۸ ریشتر در عمق ۱۵ کیلومتر لرزاند؛ گمیش‌تپه استان گلستان را زلزله‌ای به بزرگی ۲/۷ ریشتر در عمق ۱۶ کیلومتر لرزاند، در بروجرد استان لرستان زلزله‌ای به بزرگی ۳/۱ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است.

در بستک استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگی ۳/۳ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر گزارش شده است؛ در معمولان استان لرستان زلزله‌ای به بزرگی ۲/۸ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است، در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۲/۶ در عمق ۹ کیلومتر به وقوع پیوسته است، زلزله دیگر این استان به بزرگی ۲/۷ ریشتر در عمق ۱۳ کیلومتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اقدام های ایمنی پس از وقوع زلزله برای حفظ سلامت+تصاویر

در بستک استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگی ۲/۷ ریشتر در عمق ۲۰ کیلومتر ثبت شده است زلزله دیگر این استان به بزرگی ۳/۹ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر بوده است.

شنبه ۳ شهریور ماه

در شهداد استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۳ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است؛ در بستک استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگی ۲/۷ در عمق ۲۲ کیلومتر ثبت شده است، در مهران استان ایلام زلزله‌ای به بزرگی ۲/۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است، زلزله دیگر این استان به بزرگی ۲/۵ در عمق ۱۱ کیلومتر بوده است، بار دیگر زلزله‌ای به بزرگی ۲/۶ در عمق ۹ کیلومتر این استان را لرزاند.

ارمارده استان کردستان زلزله‌ای به ۲/۶ در عمق ۱۰ کیلومتر تجربه کرد؛ دریاچه نمک استان قم زلزله‌ای به بزرگی ۳/۴ ریشتر در عمق ۷ کیلومتر را تجربه کرد، در کوخرد استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگی ۳/۲ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است، در مزایجان استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۳ در عمق ۱۰ کیلومتر به وقوع پیوسته است.

در فاضل‌آباد استان گلستان زلزله‌ای به بزرگی ۲/۵ در عمق ۲۴ کیلومتر رخ داده است آخرین زلزله این روز در دهرم استان فارس به بزرگی ۲/۷ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر بوده است.

بزرگترین زلزله هفته در / ثبت 210 زمین لرزه در کشور

یکشنبه ۴ شهریور ماه

در بروجرد استان لرستان زلزله‌ای به بزرگی ۲/۷ ریشتر در عمق ۷ کیلومتر رخ داده است؛ در تازه‌آباد استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۵/۹ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر به ثبت رسیده است، زلزله دیگر این استان به بزرگی ۳/۹ ریشتر در ۸ کیلومتر بوده است، بار دیگر زلزله‌ای به بزرگی ۳/۴ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر این استان را لرزاند، زلزله دیگر این استان به بزرگی ۲/۶ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتر بوده است.

در تازه‌آباد زلزله‌ای به بزرگی ۲/۵ ریشتر در عمق ۷ کیلومتر رخ داده است، زلزله دیگر این استان به بزرگی ۲/۹ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر بوده است، بار دیگر زلزله‌ای به بزرگی ۳/۷ ریشتر در ۱۰ کیلومتر این استان را لرزاند، زلزله دیگر این استان به بزرگی ۲/۶ در عمق ۱۰ کیلومتر بوده است.

در تازه‌آباد زلزله‌ای به بزرگی ۲/۹ ریشتر در عمق ۷ کیلومتر گزارش شده است، زلزله دیگر استان به بزرگی ۲/۸ در عمق ۱۰ کیلومتر بوده است؛ بار دیگر زلزله‌ای به بزرگی ۲/۸ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر این استان را لرزاند، زلزله دیگر این استان به بزرگی ۳/۲ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر بوده است.

بیشتر بخوانید: نکات طلایی پس از وقوع زلزله که جانتان را نجات می‌دهد

در تازه‌آباد زلزله‌ای به بزرگی ۲/۶ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتر رخ داده است، زلزله دیگر این استان به بزرگی ۳/۶ ریشتر در عمق ۹ کیلومتر بوده است، بار دیگر زلزله‌ای به بزرگی ۲/۸ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است، زلزله دیگر این استان به بزرگی ۴ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر بوده است، بار دیگر زلزله‌ای به بزرگی ۲/۵ ریشتر در عمق ۹ کیلومتر رخ داده است.

در تازه‌آباد زلزله‌ای به بزرگی ۳/۵ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر رخ داده است، زلزله دیگر استان به بزرگی ۳/۳ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر بوده است، بار دیگر زلزله‌ای به بزرگی ۲/۹ در عمق ۸ کیلومتر این استان را لرزاند، همچنین لرزه دیگر این استان به بزرگی ۳/۴ در عمق ۸ کیلومتر بوده است، زلزله بعدی این استان به بزرگی ۴ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر بوده است.

در تازه‌آباد زلزله‌ای به بزرگی ۴ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر رخ داده است؛ زلزله دیگر این استان به بزرگی ۲/۶ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتر بوده است، در الشتر استان لرستان زلزله‌ای به بزرگی ۲/۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است، در تازه‌آباد زلزله‌ای به بزرگی ۲/۹ ریشتر در عمق ۱۸ کیلومتر به وقوع پیوسته است؛ زلزله دیگر این استان به بزرگی ۳/۷ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر بوده است.

بزرگترین زلزله هفته در / ثبت 210 زمین لرزه در کشور

در روانسر استان کرمانشاه زلزله‌ای به زلزله‌ای به بزرگی ۲/۵ در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است، در تازه‌آباد زلزله‌ای به بزرگی ۳/۱ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر رخ داده است زلزله دیگر این استان به بزرگی ۲/۶ ریشتر در عمق ۷ کیلومتر بوده است.

در شوقان استان خراسان شمالی زلزله‌ای به بزرگی ۳/۱ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است؛ در شوش استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگی ۳/۴ ریشتر در عمق ۱۶ کیلومتر رخ داده است، در تازه‌آباد زلزله‌ای به بزرگی ۲/۷ ریشتر ۱۲ کیلومتر رخ داده است، زلزله دیگر این استان به بزرگی ۳/۸ ریشتر در عمق ۹ کیلومتر به وقوع پیوسته است.

در تازه‌آباد زلزله‌ای به بزرگی ۲/۸ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر رخ داده است، زلزله دیگر این استان به بزرگی ۳/۹ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر بوده است، در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۳/۵ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتر رخ داده است آخرین زلزله این روز در تازه‌آباد به بزرگی ۲/۶ ریشتر در عمق ۶ کیلومتر بوده است.

دوشنبه ۵ شهریور ماه

در تازه‌آباد استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۳/۱ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر رخ داده است؛ زلزله دیگر استان به بزرگی ۳/۲ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر بوده است، بار دیگر زلزله‌ای به بزرگی ۳ ریشتر در عمق ۶ کیلومتر این استان را لرزاند، در چالان چولان استان لرستان زلزله‌ای به بزرگی ۲/۵ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتر رخ داده است.

در فسا استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۲/۷ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است؛ در تازه‌آباد زلزله‌ای به بزرگی ۲/۶ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر رخ داده است، در قطور استان آذربایجان غربی زلزله‌ای به بزرگی ۲/۸ در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است، در تازه‌آباد زلزله‌ای به بزرگی ۳/۵ ریشتر در عمق ۹ کیلومتر رخ داده است.

بزرگترین زلزله هفته در تازه آباد/ ثبت 210 زمین لرزه در کشور

در بروجرد استان لرستان زلزله‌ای به بزرگی ۳/۳ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر رخ داده است، در گوریه استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگی ۲/۷ ریشتر در عمق ۹ کیلومتر رخ داده است، در مصیری استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۳ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است، زلزله دیگر این استان به بزرگی ۳/۶ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر بوده است، بار دیگر زلزله‌ای به بزرگی ۲/۸ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر این استان را لرزاند.

در جناح استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگی ۳/۸ ریشتر در عمق ۱۶ کیلومتر رخ داده است، در گهواره استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۲/۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است، در تازه‌آباد به بزرگی ۲/۷ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است، زلزله دیگر این استان به بزرگی ۲/۷ ریشتر در عمق ۹ کیلومتر رخ داده است.

در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۳/۲ ریشتر در عمق ۹ کیلومتر رخ داده است، در لاله‌زار استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۲/۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است، در اروند کنار استان خوزستان، زلزله‌ای به بزرگی ۳ ریشتر در عمق ۲۸ کیلومتر به وقوع پیوسته است.

در تازه‌آباد زلزله‌ای به بزرگی ۲/۹ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است، آخرین این روز در فسا استان فارس به بزرگی ۳/۴ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر بوده است.

سه‌شنبه ۶ شهریور ماه

در تازه‌آباد زلزله‌ای به بزرگی ۳/۷ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است، در سیرچ استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۳/۶ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است، در بروجرد استان لرستان زلزله‌ای به بزرگی ۳/۱ ریشتر در عمق ۱۵ کیلومتر رخ داده است، زلزله دیگر این استان به بزرگی ۲/۷ ریشتر در عمق ۱۵ کیلومتر بوده است.

بیشتر بخوانید: راهکار کشورهای پیشرفته برای مقابله با زلزله در مدارس

در شوئیشه استان کردستان زلزله‌ای به بزرگی ۲/۹ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر گزارش شده است، در شوش استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگی ۳ ریشتر در عمق ۲۶ کیلومتر گزارش شده است، در مصیری استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۳/۳ ریشتر در عمق ۹ کیلومتر رخ داده است.

در راور استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۲/۶ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است، در بروجرد استان لرستان زلزله‌ای به بزرگی ۲/۷ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر ثبت شده است، در تازه‌آباد زلزله‌ای به بزرگی ۲/۶ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتر به وقوع پیوسته است.

در اینچه‌برون استان گلستان زلزله‌ای به بزرگی ۲/۶ در عمق ۱۸ کیلومتر رخ داده است، در تازه‌آباد زلزله‌ای به بزرگی ۲/۶ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر گزارش شده است، آخرین زلزله این روز در تازه‌آباد به بزرگی ۳/۲ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتر بوده است.

بزرگترین زلزله هفته در تازه آباد/ ثبت 210 زمین لرزه در کشور

چهارشنبه ۷ شهریور ماه

در تازه‌آباد زلزله‌ای به بزرگی ۲/۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر ثبت شده است، زلزله دیگر این استان به بزرگی ۲/۷ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر بوده است، در بروجرد استان لرستان زلزله‌ای به بزرگی ۳/۲ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است، در تازه‌آباد زلزله‌ای به بزرگی ۴/۶ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر رخ داده است.

در فاریاب استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۲/۷ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتر گزارش شده است، در ینگی قلعه علیا استان خراسان شمالی زلزله‌ای به بزرگی ۲/۹ ریشتر در عمق ۹ کیلومتر تجربه شده است، در تازه‌آباد زلزله‌ای به بزرگی ۲/۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است.

در مهران استان ایلام زلزله‌ای به بزرگی ۲/۹ ریشتر در عمق ۱۹ کیلومتر رخ داده است، در تازه‌آباد زلزله‌ای به بزرگی ۲/۷ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر گزارش شده است، در فارغان استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگی/۳/۲ ریشتر در عمق ۱۳ کیلومتر ثبت شده است.

در تازه آباد زلزله‌ای به بزرگی ۳/۲ ریشتر در عمق هشت کیلومتر رخ داده است، در فسا استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۲/۶ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است، آخرین زلزله این روز در تازه‌آباد به بزرگی ۳/۹ ریشتر در عمق ۶ کیلومتر بوده است.

پنج‌شنبه ۸ شهریور ماه

در بهاباد استان یزد زلزله‌ای به بزرگی ۲/۹ در عمق ۷ کیلومتر گزارش شده است، بروجرد استان لرستان را زلزله‌ای به بزرگی ۳/۴ ریشتر در عمق ۶ کیلومتر لرزاند، زلزله دیگر این استان به بزرگی ۲/۶ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر بوده است، بار دیگر زلزله‌ای به بزرگی ۲/۷ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر این استان را لرزاند.

در قائمیه استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۴/۲ ریشتر در عمق ۱۴ کیلومتر رخ داده است، در بروجرد استان لرستان زلزله‌ای به بزرگی ۲/۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است، بار دیگر زلزله‌ای به بزرگی ۳ ریشتر در عمق ۹ کیلومتر این استان را لرزاند.

بیشتر بخوانید: آدرس دقیق گسل‌های تهران/ زلزله با فلات ایران چه خواهد کرد؟

بزرگترین زلزله هفته در تازه آباد/ ثبت 210 زمین لرزه در کشور

در تازه‌آباد زلزله‌ای به بزرگی ۳/۸ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر رخ داده است، در کوهبنان استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۲/۶ ریشتر در عمق ۹ کیلومتر رخ داده است، در سردشت استان آذربایجان غربی زلزله‌ای به بزرگی ۳/۶ ریشتر در عمق ۵ کیلومتر گزارش شده است، در طبس استان خراسان جنوبی زلزله‌ای به بزرگی ۲/۷ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر رخ داده است.

در سردشت استان آذربایجان غربی زلزله‌ای به بزرگی ۳/۵ ریشتر در عمق ۵ کیلومتر گزارش شده است، در تازه‌آباد زلزله‌ای به بزرگی ۲/۵ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر رخ داده است، در شادمهر استان خراسان رضوی زلزله‌ای به بزرگی ۳/۹ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است.

در حسن‌آباد استان اصفهان زلزله‌ای به بزرگی ۳/۲ ریشتر در عمق ۷ کیلومتر به وقوع پیوسته است، در تازه‌آباد زلزله‌ای به بزرگی ۲/۵ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر رخ داده است، زلزله دیگر این استان به بزرگی ۳/۳ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر گزارش شده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید