خبر فوری

کلنگ آغاز عملیات لایروبی و ساماندهی رودخانه گز در شهرستان سیریک به زمین زده شد

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنادر هرمزگان؛هوشنگ ملایی مدیر عامل شرکتآب منطقه ای هرمزگان در این مراسم ضمن نکوداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر عنوان کرد: خدمت خالصانه با ایمان و اتکا به نیروی الهی از وی‍‍‍‍‍ژگی های بارز این دو مرد بزرگوار بود و باید سرلوحه کار و تلاش تمامی خدمتگزاران نظام باشد.

وی در ادامه سخنان خود درباره اغاز عملیات لایروبی رودخانه گز توضیح داد: مهمترین مشکل و نابسامانی رودخانه گز، سیلگیری محدودههای مسکونی و اراضی کشاورزی به هنگام طغیان رودخانه و وارد آمدن خسارات مالی در این مناطق است که با در نظر گرفتن و احتمال وقوع سیلهای آتی، ساماندهی رودخانه گز در دستور کار شرکت سهامی آب منطقهای هرمزگان قرار گرفت.

این مقام مسئول در ادامه در خصوص عملیات اجرایی این پروژه عنوان کرد: در اجرای این طرح عملیات خاکی به طول 200 هزار مترمکعب، اجرای ژئوتکستاکل به طول 10 هزار مترمربع، حفاظت پاشنه با سنگ لاشه پنج هزار متر مکعب، بوته کنی 240 هزار متر مربع و درختکنی هفت هزار اصله انجام می شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان درباره مشخصات فنی این پروژه گفت: احداث داک خاکی به طول 4200متر به ارتقاع متوسط 2.5 متر، کارهای حفاظت پاشنه با سنگ لاشه به حجم پنج هزار متر مکعب بازگشایی و لایروبی بستر رودخانه به حجم 200 هزار مترمکعب و اجرای ژئوتکستاکل شیروانی داک خاکی به مقدار 10 هزار مترمربعاز مشخصات فنی آن است.

ملایی درباره اهداف اجرای این عملیات تصریح کرد: حفاظت از محدوده های مسکونی و اراضی کشاورزی روستاهای مجاور رودخانه گز از سیلابهای فصلی،حفاظت از زیر ساخت های موجود در مجاورت رودخانه گز در مقابل طغیانهای رودخانه از اهداف اجرای این پروژه بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره مختصات جغرافیایی محدوده طرح نیز گفت: رودخانه گز با مختصات 57 درجه و 12 دقیقه طول شرقی و 26 درجه عرض شمالی در 12 کیلومتری جنوب شرق شهر سیریک و در جنوب شرق استان هرمزگان قرار گرفته و با گذر از اراضی پست به دریای عمان می ریزد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان در پایان میزان هزینه اجرای این طرح را 30 میلیارد ریال عنوان کرد.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید