خبر فوری

سید پرویز محبی: پتانسیل تولید 90 هزار تن ماهی در قفس‌های دریایی هرمزگان

هرمزبان: مدیر کل شیلات هرمزگان از روند پرورش ماهیان دریایی در قفس هرمزگان در شهرستان بندرلنگه بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، سید پرویز محبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در هرمزگان به صورت آزمایشی از سال ۸۶ در جزیره هنگام و بندرآفتاب آغاز شد.

وی افزود: هم اکنون در بیشتر نقاط استان که پتانسیل‌ فعالیت پروش ماهی در قفس وجود دارد، شاهد حرکت‌هایی خوبی در این زمینه هستیم.

محبی با اشاره به افزایش فشار به ذخایر آبزیان خلیج فارس در سال‌های اخیر گفت: راهبرد جدی سازمان شیلات ایران برای رفع کردن این مشکل، توسعه سریع طرح‌های پرورش ماهی در قفس، دستیابی به تولید انبوه ماهیان باارزش دریایی و جلوگیری از صید غیرمجاز است.

مدیرکل شیلات هرمزگان خاطرنشان کرد: سلامت غذایی، طبیعی بودن محصول و تولید ماهی در شرایط طبیعی، عدم نیاز به زمین در خشکی، مقرون به صرفه بودن، هزینه‌های پایین و زود بازده بودن از مزیت‌های اجرای این طرح است.

محبی اظهار کرد: در حال حاضر براساس مطالعات انجام شده، پتانسیل تولید بیش از 90 هزار تن از گونه‌های بومی و غیربومی از قبیل ماهیان سوکلا، شانک،‌ هامور، سی باس آسیائی، تون ماهیان، ‌صبیتی، شوریده و راشگو در قفس‌های دریایی هرمزگان برآورد شده است.

محبی افزود: طرح‌های پرورش ماهی در قفس در مناطق ساحلی کوهستک، جزیره لارک (‌شمال، شمال غربی و شمال شرقی)، ‌جزیره هنگام، جزیره قشم (جنوب شرقی)، ‌جزیره فارو، ‌جزیره کیش، ‌جزیره هندورابی، ‌بندرچارک، گرزه، حسینه، چیرویه و مقام اجرا می‌شوند. افراد در صورت تمایل به سرمایه گذاری در این زمینه می‌توانند به معاونت آبزی پروری شیلات هرمزگان مراجعه کنند. پرورش ماهی در قفس، راهی برای بازسازی ذخایر آبزیان خلیج فارس است. /ایسنا

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید