خبر فوری

تامین اعتبار اردوهای دانش آموزی مشکل دارد/ حوادث اخیر برپایی اردوهای درسی را منتفی کرد

تامین اعتبار اردوهای دانش آموزی مشکل دارد/ حوادث اردوی برپایی اردوهای درسی را منتفی کردبه گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جبار‌ کوچکی‌ نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره اردوهای دانش آموزی در برنامه پرسشگر درباره اهمین اردوهای دانش آموزی اظهار کرد: بخشی از اردوهای دانش آموزی به شکل اردوهای علمی و زیارتی هستند و پیش از این هم آموزش و پرورش در نظر داشت تا برخی دروس را در قالب برگزاری اردوها برپا کند اما اتفاقات اخیر مربوط به اردوهای دانش آموزی این تصمیم را منتفی کرد.

وی با اشاره به اینکه در تأمین اعتبار اردوها مشکل وجود دارد، گفت: آموزش و پرورش برای حل این مشکل باید با نهادهایی چون وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات رایزنی‌هایی داشته باشد چراکه اردو فرصتی مناسب برای دانش آموزان بوده و خاطره‌ای ماندگار برای آنها می‌شود.

کوچکی نژاد تصریح کرد: دانش آموزان در فعالیت‌های اردویی‌ زندگی گروهی و توجه به طبیعت را می‌آموزند و در بسیاری از مدارس کشورهای دنیا، دانش آموزان را برای بخشی از موارد آموزشی به بیرون از مدارس و محل‌هایی چون کتابخانه‌ می‌فرستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: برنامه‌ریزی جامع برای اردوهای دانش آموزی و توجه به کیفیت آن نیازمند منابع مالی است اگر حادثه‌ای تلخ برای دانش آموزان طی اردوها به وقوع بپیوندد همه وزیر آموزش و پرورش و مدیر مدرسه را عامل این مشکل می‌دانند در حالی که باید در ابتدا تأمین مناسبی از جهت اعتبارات در نظر گرفته شود.

تامین اعتبار اوقات فراغت دانش آموزان نیازمند بازنگری است مهدی فیض معاون سابق پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش  درباره جوابیه‌ای که وزارت ورزش و جوانان برای اعتبارات اوقات فراغت در نظر گرفته است و مبلغ آن بیشتر از مبلغ در نظر گرفته شده برای آموزش و پرورش نیست، اظهار کرد: وزارت کشور اعتبارات لازم برای اوقات فراغت را تقسیم می‌‌کند و با توجه به سند تحول بنیادین هر کدام از برنامه‌های مربوط به نوجوانان باید با محوریت آموزش و پرورش و با همکاری سایر نهادها صورت گیرد که در این میان وزارت ورزش متولی اوقات فراغت و وزارت کشور متولی تقسیم اعتبارات است.

وی بیان کرد: وزارت کشور که هماهنگی اعتباری برای بودجه اوقات فراغت را در دستور کار دارد باید اجازه دهد تا خود آموزش و پرورش مسئول تقسیم بودجه باشد اما اکنون تمام اعتبارات به یکباره‌ به وزارت ورزش می‌رود که باید در این مورد تجدیدنظر‌ شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید