خبر فوری

رحیم میدانی: اجرای طرح های آبرسانی هرمزگان هرچه سریعتر انجام شود

هرمزبان:معاون وزیر نیرو در امور آب و فاضلاب با اشاره به بحران کم آبی در هرمزگان بر اجرای هر چه سریعتر طرح های آبرسانی برای تامین آب شرب مورد نیاز این استان تاکید کرد و گفت: اجرای این طرح ها بسیار مهم و ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،رحیم میدانی روز شنبه در بازدید از سد استقلال میناب اظهار داشت: از جمله این طرح ها، طرح احیاء و تعادل بخشی و طرح اضطراری تامین آب شرب مورد نیاز شهرها و روستاهای هرمزگان است.

وی افزود: با توجه به خشکسالی بی سابقه و کمبود شدید آب ، مدیریت صحیح در مصرف مقوله ای است که باید به شدت از سوی مردم مورد توجه قرار گیرد.

میدانی با بیان اینکه سد استقلال از مهمترین منابع تامین کننده آب هرمزگان است ، گفت: این سد منبع اصلی تامین آب شرب بندرعباس است که علاوه بر آن آبیاری 10هزار هکتار از زمین ها و باغ های میناب نیز با استفاده از آب این سد انجام می شود.

وی بیان داشت: این سد به دلیل کاهش شدید بارندگی و تبخیر بالای آب در این فصل هم اکنون در پایین ترین سطح از لحاظ آبگیری قرار دارد و از همین رو اجرای طرح های آبرسانی باید هر چه سریعتر انجام شود.

لازم به ذکر است، از هفته گذشته به دنبال کاهش شدید سطح آب سد استقلال میناب، گرمای بی سابقه و شکستگی لوله ها، آب شهر بندرعباس مرکز استان هرمزگان برای ساعاتی طولانی (30 ساعت) قطع و یا با افت فشار شدید مواجه می شود که این مساله مردم را با توجه با گرمای هوا با مشکلاتی مواجه کرده است.

16سال خشکسالی و کم آبی در هرمزگان موجب خشک شدن 365حلقه چاه آب آشامیدنی، 18دهنه چشمه و قنات ، 100 حلقه چاه و کاهش آب 135حلقه چاه بین30 تا 70 درصد شده است.

براساس اعلام استاندار هرمزگان بندرعباس بحرانی ترین شهر کشور به لحاظ کمبود آب اعلام شده است./ایرنا

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید