خبر فوری

نهال کاری و مراقبت از بادشکن غیرزنده در جاسک

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،جمشید سالاری رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جاسک گفت: طرح نهال کاری، آبیاری و مراقبت همراه با بادشکن غیرزنده منطقه کیدر پایین اجرا شد.
وی افزود: در این طرح ۳ هزار اصله نهال کهور آمریکایی (سمر) کاشته شد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جاسک گفت: ۷ کیلومتر بادشکن غیر زنده بافته شده از سرشاخه‌های خشک درختان نخل در سطح ۳۰ هکتار از منطقه بحرانی فرسایش بادی روستای کیدر پایین ایجاد شد.
جمشید سالاری هدف از انجام این طرح را مهار کانون‌های بحرانی فرسایش بادی و مقابله با پدیده شوم بیابانزایی، جلوگیری از حرکت و هجوم ماسه‌های روان به درون روستا، حفظ بستر زندگی روستاییان و سلامت آنان وحفظ تاسیسات زیربنایی، جاده‌ها عنوان کرد.
وی افزود: برای اجرای این طرح حدود ۲ میلیاردو ۷۱۰ میلیون ریال از منابع استانی هزینه شده است.
پارسال در ۴۰ هکتار از اراضی بیابانی این روستا عملیات بیابانزدایی انجام شده است.
روستای کیدر پایین از توابع بخش لیردف این شهرستان و واقع در ۱۵۵ کیلومتری از شهر جاسک با اعتباری انجام گردید.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید