خبر فوری

برگزاری کارگاه‌های اموزشی تیم‌های عملیاتی امداد و نجات تایباد

برگزاری کارگاه‌های اموزشی تیم‌های عملیاتی امداد و نجات تایبادبه گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ غلامرضا صیادی رئیس جمعیت هلال احمر تایباد با اشاره به اهداف دوره آموزشی توان افزایی افزود: به منظور ساماندهی تیم‌های عملیاتی با توجه به ظرفیت و تخصص اعضا و تقویت بنیه علمی و تخصصی و افزایش تجربیات و کار با دستگاه‌های پیشرفته که در اختیار شهرستان نبوده و بررسی وضعیت فیزیکی امدادگران و سرعت عمل در پاسخ گویی به حوادث و براساس دستورالعمل‌های سازمان امداد ونجات این جمعیت  ، اقدام به برگزاری دوره توان افزایی در اردوگاه الغدیر روستای ارزنه نمود ه ایم.‌   وی ادامه داد: تعداد ۷۰ نفراز نجاتگران در این اردو درتیم‌های کوهستان، فوریت‌های درمانی، پشتیبانی در عملیات، اسکان وتغذیه اضطراری، جستجو ونجات شهری و مستد سازی سازمان دهی شدند ومباحث آموزشی کارباجی پی اس، آشنایی با سگ‌ها و دستگا‌های زنده یاب، عملیات در شب، ارزیابی و مدیریت سوانح، اصول طراحی اردوگاه، مستند ساز‌ی وگزارش نویسی برای تیم‌های عملیاتی توسط مربیان ارائه شد و به صورت عملی نیز امدادگران تمرین نمودند.

رئیس جمعیت هلال احمر تایباد  گفت: امدادگران ونجاتگران جمعیت هلا ل احمر اصلی‌ترین ذخایر و سرمایه‌های این سازمان هستند و نقش اصلی را در خدمات رسانی در حوادث بر عهده دارند .

صیادی افزود: در حوادث و شرایط سخت وغیر قابل پیش بینی نیازمند است نجاتگران ازروحیه امدادی وشرایط بدنی مناسب و تخصص لازم در خدمات رسانی برخوردار باشند .

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید