خبر فوری

پروژه نهالکاری،آبیاری و مراقبت منطقه کیدر پایین شهرستان جاسک پایان یافت

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛جمشید سالاری گفت : این پروژه به پیمانکاری شرکت سینا نیروی خلیج فارس با کاشت 3هزار اصله نهال کهور آمریکایی(سمر) و 7 کیلومتر احداث بادشکن غیر زنده بافته شده از سرشاخه های خشک درختان نخل در سطح 30 هکتار از منطقه بحرانی فرسایش بادی روستای کیدر پایین از توابع بخش لیردف این شهرستان و واقع در 155 کیلومتری از شهر جاسک با اعتباری حدود 2 میلیاردو 710 میلیون ریال از منابع استانی  انجام گردید .

او هدف از انجام این پروژه را مهار کانون های بحرانی فرسایش بادی و مقابله با پدیده شوم بیابانزایی، جلوگیری از حرکت و هجوم ماسه های روان به درون روستا ،حفظ بستر زندگی روستاییان و سلامت آنان،حفظ تاسیسات زیربنایی ،جاده ها  و … عنوان کرد .

لازم به ذکر است در سال 95  نیز  در 40 هکتار از اراضی بیابانی این رون روستا  عملیات بیابانزدایی انجام شده است .

سالاری افزود : با توجه به اینکه  نهال های کاشته شده  هم چنان به آبیاری نیاز دارند اجرای عملیات آبیاری و مراقبت سنواتی فورا" انجام می پذیرد.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید