خبر فوری

جابجایی ساکنان منطقه حادثه خیز رویدر الزامی است

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان، رضا مدرس در جلسه ساماندهی منازل مسکونی در معرض خطر ریزش کوه شهر رویدر، عنوان کرد: به منظور جلوگیری از وقوع هر گونه حادثه در منطقه پر خطر این شهر ضروری است که اقدامات لازم برای جابجایی ساکنین آن منطقه انجام گیرد.

وی با اشاره با زمین لرزه اخیر در شهر رویدر، افزود: طی بازدیدی که ساعاتی پس از وقوع زلزله به منظور برآورد خسارات از زمین لرزه های احتمالی آینده از منطقه داشتم باید گفت جابجایی 150 خانوار از اهالی منطقه در خطر، ضروری و حیاتی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با تاکید بر اینکه روند جابجایی ساکنین منطقه پر خطر رویدر چندین سال است که در برنامه قرار دارد، تصریح کرد: روند این جابجایی به دلیل پافشاری ساکنین بر ماندگاری در محل همیشه به تعویق افتاده اما این بار تنها بخاطر حفاظت از جان خود ساکنین باید به هر نحوی که شده جابجایی صورت بگیرد و در غیر این صورت امکان هر گونه خسارتی را در هنگام وقوع زمین لرزه احتمالی باید در نظر گرفت.

وی از شهردار رویدر خواست که هر چه سریع تر اقدام لازم را برای توافق با ساکنین منطقه پر خطر به منظور جابجایی انجام دهد و ظرف مدت کمتر از یک ماه جابجایی حداقل 30 درصد آنها قطعی شده باشد.

مدرس بیان داشت: شهردار رویدر باید از تمام توان و ابزار خود برای جابجایی ساکنین منطقه پر خطر این شهر استفاده کند زیرا ساماندهی منازل مسکونی در معرض خطر ریزش کوه یکی از اولویت های این شهر و حتی استان است.

وی اضافه کرد: شهرداری رویدر با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان وظیفه جابجایی و اسکان اهالی منطقه حادثه خیز را بر عهده دارند.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید