خبر فوری

تسهیلات اشتغالزایی با شرایط مناسب به فرزندان شهدا، ایثارگران و معلولان هرمزگان ارائه می شود

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر ایرج حیدری در نشست کارگروه ویژه رسیدگی به اشتغال فرزندان شهدا، ایثارگران و معلولین استان هرمزگان با تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا (ع)  با اشاره به اهمیت مقوله اشتغال، تصریح کرد: فراهم کردن شرایط اشتغال برای آحاد  جامعه  وظیفه دولت است.

وی افزود: ایجاد شرایط اشتغال برای فرزندان شهدا و ایثارگران به خاطر دینی که برگردن همگی آنها ما دارند ویژه است و باید از همه ظرفیت های برای حل اشتغال آنها بهره برد.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت تهیه بانک اطلاعاتی فرزندان شهدا و ایثارگران استان، خاطرنشان کرد: تهیه بانک اطلاعاتی فرزندان شهدا و ایثارگران در تحقق برنامه ریزی های برای حل اشتغال آنها بسیار موثر خواهد بود که باید در این رابطه اقدام گردد.

معاون هماهنگی اموراقتصادی وتوسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: استانداری هرمزگان با همکاری دستگاه های اجرایی ذیربط در ارائه تسهیلات با شرایط مناسب برای فرزندان شهدا، ایثارگران و معلولان استان هیچ  محدودیتی ندارد و آماده هر گونه همکاری برای برای رفع مشکل اشتغال آنها می باشد.

وی گفت: دستگاه های اجرایی باید نسبت به تحقق تعهدات خود در حوزه اشتغال فرزندان شهدا، ایثارگران و معلولان  استان اهتمام لازم را بخرج دهند.

حیدری تصریح کرد: صنایع استان نیزباید نسبت به جذب فرزندان شهدا و ایثارگران به ویژه آن دسته که دارای شرایط لازم هستند برنامه ریزی و اقدام کنند و در این زمینه اداره کل بنیاد شهید استان به همراه سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تحقق این مهم را دنبال کنند.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت توانمندسازی فرزندان شهدا و ایثارگران و معلولین استان با برگزاری دوره های آموزشی مناسب ، عنوان کرد: اداره کل فنی و حرفه ای استان به همراه بنیاد شهید ، بهزیستی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با برگزاری دوره های آموزشی ویژه فرزندان شهدا و ایثارگران و معلولان استان برای توانمند سازی آنها جهت ورود به بازار کار برنامه ریزی و اقدام کنند.

وی با اشاره به اهمیت حل مشکل اشتغال جامعه معلولین استان تصریح کرد: دستگاه های متولی این حوزه به ویژه بهزیستی  استان برنامه های عملی برای حل مشکل اشتغال معلولان استان ارائه کنند.

حیدری با تاکید بر اهمیت  تغییر رویکردها  نسبت به اشتغال ، خاطرنشان کرد: نگاه و فرهنگ حاکم بر مقوله اشتغال در کشور باید اصلاح گردد تا بتوانیم به چشم انداز هایی که برای تحقق اشتغال ترسیم کرده ایم دست یابیم.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: موفقیت و تحقق برنامه ریزی ها در حوزه اشتغال منوط به تغییر نگاه و فرهنگ حاکم بر این عرصه است.

حیدری خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی به ویژه اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، نخبگان ، دانشگاهیان و حوزویان در تغییر نگاه ها نسبت به فرهنگ حاکم بر اشتغال در جامعه وظیفه مهمی بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: هر کاری که انجام می دهیم اگر بر اساس مبانی ایدئولوژیک و اعتقادی باشد حتما به اهداف مورد نظر دست خواهیم یافت و موفق خواهیم شد.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید