پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به شترداران سیریکی

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،رضا راونگی نژاد کارشناس جهادکشاورزی شهرستان سیریک گفت: بمنظور ساماندهی شتران و توسعه این صنعت، به شترداران تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می‌شود.

وی افزود:این تسهیلات با توجه به نوع طرح، از صد میلیون تا یک میلیارد تومان با سود ۴ تا شش درصد است.

کارشناس جهادکشاورزی شهرستان سیریک گفت: پرداخت ماهانه ۴۰ تن علوفه یارانه ای، واگذاری زمین برای پرورش و مرتع برای چرای دام و آبرسانی سیار به شترداران از خدمات ارائه شده است.

رضا راونگی نژاد افزود: ساخت ایستگاه‌های خدمات شترداری، شناسنامه دار کردن شتران، اجرای طرح پلاک کوبی، نصب شبرنگ و ساخت آبشخور هم از دیگر از خدماتی است که به شترداران ارائه می‌شود.

وی گفت: از پارسال تاکنون بیش از دو واحد ایستگاه خدمات شترداری، پلاکوبی دو هزار و ۵۰۰ نفر شتر، نصب هزار و ۲۰۰ عدد شبرنگ بر روی شتران و سه کیلومتر لوله انتقال آب برای تامین آب شتران انجام شده است.

شهرستان سیریک ۵ هزار نفر شتر دارد.

روستا‌های پالور، کندال، کنارجو، دودر، کرپان، زیارت حسن آباد، میشی، جیفری، گز، سلمه ای، میاندر، سرارو، مهمانی و برخی روستا‌های پشت کوه از توابع بخش مرکزی مهم‌ترین مناطق پرورش شتر در شهرستان سیریک است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید