خبر فوری

خلیل قاسمی: آرد نانوایی های هرمزگان باید از کارخانجات استان تامین شود

هرمزبان:رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان گفت: آرد مورد نیاز نانوایی های سهمیه بگیر و آزاد پز استان هرمزگان از این پس باید از کارخانجات آرد استان تامین شود.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،خلیل قاسمی بعد از ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه استانی آرد و نان هرمزگان عنوان کرد: در مجموع یک هزار و 100 واحد نانوایی در هرمزگان فعالیت می کنند که شامل دو بخش یارانه و سهمیه بگیر و همچنین آزاد پز هستند.

وی ادامه داد: براساس تصویب این کارگروه آرد مورد نیاز نانوایی های سهمیه بگیر و آزاد پز استان هرمزگان از این پس باید از کارخانجات آرد استان تامین شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان افزود: پیش از این برخی نانوایی های آزاد پز استان آرد خود را از دیگر استان ها تامین می کردند که مقرر شده ضمن حفظ کیفیت این آرد از کارخانجات موجود در استان تامین شود.

قاسمی با اشاره به لزوم تعویض دستگاه های پخت نان در برخی نانوایی ها، تصریح کرد: حدود 250 واحد نانوایی در هرمزگان برای تعویض دستگاه پخت نان خود درخواست داشته اند که تلاش می کنیم تا منابع مالی مورد نیاز این کار را تامین و به نانوایی ها کمک کنیم.

آرد نانوایی های هرمزگان از کارخانجات استان تامین شود

جاسم جادری نیز در این نشست با بیان اینکه کیفیت و قیمت آرد و نان و همچنین نظافت محیط نانوایی و افراد شاغل در آن بسیار مهم است، عنوان کرد: باید روی این موارد دقت شود تا نانی که به دست مردم می رسد دارای کیفیت مناسب باشد.

وی ادامه داد: طبق بررسی های صورت گرفته در نانوایی های آزادپز هم کیفیت نان و هم نظافت کارکنان بهتر است و باید نظارت بیشتری روی نانوایی هایی که سهمیه یارانه می گیرند، انجام شود.

استاندار هرمزگان افزود: تعویض و تعمیر دستگاه های پخت نان در نانوایی ها نیز باید پیگیری و انجام شود.

جادری بیان داشت: اولویت ما باید تامین آرد نانوایی های استان از کارخانجات آرد موجود در هرمزگان باشد و اگر با کمبود آرد مواجه شدیم آن را از دیگر استان ها تامین کنیم.

وی اضافه کرد: برای تعطیلات نوروز نیز ذخیره سازی گندم در استان صورت گرفته و باید برای این ایام به اندازه کافی در هرمزگان نان پخت شود.

همچنین در این نشست مسعود دشوارگر مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه شش نیز از ذخیره سازی 60 هزار تن گندم برای تعطیلات عید نوروز در استان هرمزگان خبر داد.

منبع: خبرگزاری مهر

کد خبر:

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید