خبر فوری

آغاز بذردهی گونه آکاسیای چتری در ‌سیریک

‌به گزارش هرمزبان به نقل از ایسنا، ‌عنایت‌الله شعبانی با بیان اینکه آکاسیا چتری درختی پر شاخه و خاردار با خار‌های قلابی شکل و صاف از تیره کهوریان و گل‌های آن زرد و معطر است، افزود: میوه‌ی رسیده آن به رنگ قهوه‌ای و شکل آن مانند باقلا به طول ۳ تا ۷ سانتیمتر است.

وی با اشاره به اینکه این‌گونه به‌صورت درختچه‌ای به ارتفاع ۲ تا ۷ متر وجود دارد و تا ارتفاع ۵۰۰ متر از سطح دریا دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: زمان رسیدن میوه آن اواخر تیر تا شهریورماه است.

شعبانی اضافه کرد: آکاسیا‌ی چتری در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های اطراف روستای میشی شهرستان سیریک که بیشترین تراکم این‌گونه را دارد؛ به‌عنوان ذخیره‌گاه جنگلی محصور و از آن حفاظت می‌کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیریک با بیان اینکه این‌گونه نسبت به گرما و کم‌آبی بسیار مقاوم است، اظهار کرد: بذر‌های این‌گونه منبع خوبی برای تغذیه و خوراک دام هستند و یک مکمل مناسب غذایی هستند.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید