خبر فوری

آغاز بذردهی گونه آکاسیا چتری در سیریک

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس  ،عنایت الله شعبانی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیریک گفت: بذر دهی گونه آکاسیای چتری در این شهرستان آغاز شد.
وی افزود: آکاسیا چتری درختی پر شاخه و خاردار با خار‌های قلابی شکل و صاف از تیره کهوریان بصورت درختچه‌ای به ارتفاع ۲ تا ۷ متر وجود دارد و تا ارتفاع ۵۰۰ متر از سطح دریا دیده می‌شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیریک گفت: گل‌های این گونه زرد و معطر و میوه‌ی رسیده آن به رنگ قهو ه.‌ای وشکل آن مانند باقلا که به طول ۳ تا ۷ سانتیمتر است.
شعبانی افزود: آکاسیا تورتیلیس در شهرستان سیریک بصورت پراکنده قابل مشاهده است که سطحی معادل ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های اطراف روستای میشی با بیشترین تراکم این گونه بعنوان ذخیره گاه جنگلی محصور و حفاظت می‌شود.
وی گفت: بذر‌های این گونه منبع خوبی برای تغذیه و خوراک دام و مکمل مناسب غذایی است.
شعبانی گفت: زمان رسیدن میوه آکاسیا اواخر تیرماه تا شهریور ماه است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید