خبر فوری

از قضات نمونه هرمزگان تجلیل شد

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس  ،در مراسمی با حضور حجت الاسلام و المسلمین موحدی آزاد دادستان انتظامی قضات ،  در اجرای بند ۴ ماده ۱۱ قانون نظارت بر رفتار قضات، از دوازده نفر از قضات برگزیده هرمزگان تقدیر شد.

دادستان انتظامی در این مراسم گفت: قانون نظارت بر رفتار قضات همواره باید از سوی متصدیان امر قضاء مورد توجه قرار گیرد و بر همین اساس نظارت و رسیدگی به تخلفات انتظامی یکی از وظایف پیش بینی شده برای دادسرای انتظامی قضات است که به موازات تشویق و تجلیل از قضات نمونه پیگیری می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین موحدی آزاد افزود:  مهمترین ویژگی‌های قضاوت اسلامی، دقت نظر در رسیدگی به پرونده‌های قضایی، رعایت اجتهاد، ورع و تقوا، تکریم ارباب رجوع، برخورداری از شم قضایی، آشنایی با فناوری‌های نوین، توانایی و سلامت جسمانی و صدور آرای متقن، موجه، مستدل و مستند است.

وی گفت: صدور احکام قانونی، متناسب، موجه و عادلانه، پایه‌های اعتقاد و وفاداری آحاد مردم را نسبت به نظام مقدس اسلامی مستحکم نموده و در پرورش روح عدالت خواهی و قانونگرایی در بطن جامعه مؤثر واقع خواهد شد.

دادستان انتظامی قضات  با اشاره به صدور کارنامه قضایی برای قضات  افزود: تدین، تعهد، اعتقاد عملی و نظری به نظام اسلامی، خدمت صادقانه و بی ادعا، حسن خلق، حسن شهرت، مدارا با مردم و رعایت شئون قضایی و شغلی از جمله امتیازات در نظر گرفته شده برای قضات نمونه  است.

 معاون دادستان انتظامی قضات در امور ارزشیابی و نظارت هم در این مراسم گفت:  پس از بازرسی‌های صورت گرفته، جلسات متعددی با موضوع انتخاب قضات نمونه تشکیل شد .

 علی رنجبر هدف از بازرسی‌ها را سنجش عملکرد قضات در مقایسه با معیار‌های شرعی و قانونی و همچنین شناسایی نیرو‌های صالح و کارآمد به منظور سپردن مسئولیت‌ها  بیان کرد.

وی افزود: تبدیل وضعیت قضات آزمایشی به رسمی و پیشنهاد اعطای مسئولیت ریاست محاکم قضایی به این دسته از قضات برگزیده را از دیگرامتیازات درنظرگرفته شده برای قضات نمونه استان هرمزگان برشمرد.

 رئیس کل دادگستری استان هرمزگان  هم در این مراسم گفت:  با توجه به عملکرد مطلوب و کارنامه قابل دفاع قضات فرهیخته و پرتلاش مجموعه قضایی هرمزگان موفقیت های قابل توجهی در ارتقاء شاخص های استحکام و اتقان آراء، کاهش اطاله دادرسی و تسریع در روند رسیدگی ها  کسب شده است.

 حجت الاسلام  اکبری، ارتقاء سلامت دستگاه قضایی و تلاش مستمر برای جلب رضایت مردم را هدف مبنایی قوه قضاییه عنوان کرد و ضمن تأکید بر لزوم نظارت در حوزه اخلاق فردی و سازمانی به منظور پاسداری از حقوق عامه  افزود: آنچه در جریان بازرسی از واحدهای قضایی استان هرمزگان مشهود است، توجه به نظم ، دلسوزی ، قاطعیت و مدیریت زمان از سوی اعضای هیأت بازرسی است.

وی گفت : از  168 نفر قاضی  استان هرمزگان 29 نفر مدیران قضایی  هستند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به کمبود نیروی انسانی افزود: حدود ۳۴ درصد از پست‌های قضایی استان هرمزگان بدون متصدی است و دادگستری هرمزگان مصمم است با تکمیل کادر قضایی از طریق آزمون و جذب اختصاصی گام‌های مؤثری به منظور تسریع در روند دادرسی‌ها و کاهش حجم موجودی پرونده‌های قضایی بردارد.

در این مراسم از عارف اکبری، بهروز درویشی، فرهاد دیده بان، امیرحسین رحیمی، رضا سلامی، محمد شنبه زاده، محمد رضا شهریاری نژاد، حسین عباسی، مرتضی فیروزی، امیرحسین فیوضی، سید محمد موسوی و خانم وجیهه خیرخواه به عنوان قضات برگزیده استان هرمزگان تجلیل شد.

انتهای پیام /ف

تجلیل از قضات برگزیده هرمزگان

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید