خبر فوری

بزرگترین زلزله هفته در سرگز/ ثبت ٥٣ زمین لرزه در کشور

////بزرگترین زلزله هفته در سرگز/ ثبت ۴۳ زمین لرزه در کشوربه گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  بر اساس داده‌های ثبت شده در مرکز لرزه نگاری کشور، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله های رخ داده در کشور  از هشت  تا 14 تیرماه  را به اطلاع می رسانیم، تعداد ٥٣ زلزله در این فاصله به ثبت رسیده است.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

جمعه 8 تیرماه

در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی 3.1 ریشتر در عمق 10 کیلومتر رخ داده است ؛ در سر پل ذهاب استان کرمانشاه زلزله‎‌ای به بزرگی 2.8 ریشتر در عمق 5 کیلومتر به وقوع پیوسته است، پهله استان ایلام زلزله‌ای به بزرگی 3.5 ریشتر در عمق 14 کیلومتر را تجربه کرد، در دانسفهان استان قزوین زلزله‌ای به بزرگی 3.1 ریشتر در عمق 8 کیلومتر به ثبت رسیده است.

در کنار تخته استان فارس زلزله‌ای به بزرگی 2.9 ریشتر در عمق 10 کیلومتر رخ داده است؛ در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی 3.7 ریشتر در عمق 10 کیلومتر به ثبت رسیده است، در ازگله استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی 2.7 ریشتر در عمق 8 کیلومتر رخ داده است، چلگرد استان چهارمحال و بختیاری را زلزله‌ای به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 8 کیلومتر لرزاند، هجدک استان کرمان با زلزله‌ای به بزرگی 3.8 ریشتر در عمق 8 کیلومتر لرزید.

بیشتر بخوانید: بزرگترین زلزله هفته در سی سخت/ ثبت ۴۳ زمین لرزه در کشور

شنبه 9 تیرماه

در اشتهارد استان البرز زلزله‌ای به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق 10 کیلومتر رخ داده است؛ در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی 2.7 ریشتر در عمق 7 کیلومتر به وقوع پیوسته است، بانه استان کردستان با زلزله‌ای به بزرگی 3.2 ریشتر در عمق 5 کیلومتر لرزید، گزیک استان خراسان جنوبی را زلزله‌ای به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 10 کیلومتر لرزاند، در تازه آباد استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی 3.7 ریشتر در عمق 8 کیلومتر رخ داده است. 

در بهاباد استان یزد زلزله‌ای به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 8 کیلومتر به وقوع پیوسته است؛ آخرین زلزله این روز در چلگرد استان چهارمحال و بختیار به بزرگی 3.6 ریشتر در عمق 6 کیلومتر بوده است.

یکشنبه10 تیرماه

ایوانکی استان سمنان را زلزله‌ای به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق 9 کیلومتر لرزاند؛ در شهدا استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی 2.7 ریشتر در عمق 11 کیلومتر رخ داده است، در خشت استان فارس زلزله‌ای به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 10 کیلومتر به ثبت رسیده است، دامغان استان سمنان را زلزله‌ای به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 8 کیلومتر لرزاند، در تسوج استان آذربایجان شرقی زلزله‌ای به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 9 کیلومتر رخ داده است، در حاجی آباد استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگی 2.8 ریشتر در عمق 28 کیلومتر به ثبت رسیده است، در حاجی آباد استان خراسان جنوبی زلزله‌ای به بزرگی 3.2 ریشتر در عمق 10 کیلومتر رخ داده است، آخرین زلزله این روز در تازه آباد استان کرمانشاه به بزرگی 3.4 ریشتر در عمق 10 کیلومتر بوده است.

بیشتر بخوانید: زمان وقوع زلزله چه كارهايی بايد انجام دهيم؟

دوشنبه 11 تیرماه

کهنوج استان کرمان را زلزله‌ای به بزرگی 2.8 ریشتر در عمق 15 کیلومتر لرزاند؛ ریوش استان خراسان رضوی زلزله‌ای به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 18 کیلومتر تجربه کرد، در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 7 کیلومتر رخ داده است، آخرین زلزله این روز در بافق استان یزد به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 8 کیلومتر بوده است.

سه شنبه 12 تیرماه

در مهران استان ایلام زلزله‌ای به بزرگی 2.8 ریشتر در عمق 10 کیلومتر رخ داده است، شنبه استان بوشهر را زلزله‌ای به بزرگی 2.7 ریشتر در عمق 10 کیلومتر به وقوع پیوسته است، در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی 3.2 ریشتر در عمق 6 کیلومتر به ثبت رسیده است، آخرین زلزله این روز در تازه آباد استان کرمانشاه به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 10 کیلومتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اقدام های ایمنی پس از وقوع زلزله برای حفظ سلامت+تصاویر

چهارشنبه 13 تیرماه

قصرشیرین استان کرمانشاه را زلزله‌ای به بزرگی 3.7 ریشتر در عمق 8 کیلومتر لرزاند؛ در سرگز استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگی 4.4 ریشتر در عمق 24 کیلومتر رخ داده است، در درب بهشت استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی 2.7 ریشتر در عمق 10 کیلومتر به ثبت رسیده است، در سرجنگل استان سیستان و بلوچستان زلزله‌ای به بزرگی 3.5 ریشتر در عمق 7 کیلومتر رخ داده است، کاکی استان بوشهر را زلزله‌ای به بزرگی 3.4 ریشتر در عمق 22 کیلومتر لرزاند، در بیرجند استان خراسان جنوبی زلزله‌ای به بزرگی 2.7 ریشتر در عمق 3 کیلومتر به ثبت رسیده است، آخرین زلزله این روز در هجدک استان کرمان به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق 10 کیلومتر بوده است.

پنج شنبه14 تیرماه

بره سر استان گیلان زلزله‌ای به بزرگی 3.7 ریشتر در عمق 9 کیلومتر را تجربه کرد؛ در اشنويه استان آذربايجان غربی زلزله‌ای به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 6 کیلومتر رخ داده است، در  دوبرجی استان فارس زلزله‌ای به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق 10 کیلومتر به ثبت رسیده است، در  قصر شيرين، كرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی 3.5 ریشتر در عمق 10 کیلومتر رخ داده است، زلزله دیگر این استان به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق 10 کیلومتر بوده است.

در  يزدانشهر استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی 2.8 ریشتر در عمق 8 کیلومتر رخ داده است؛ در نجف شهر استان کرمان زلزله‌ای به بززگی 2.8 ریشتر در عمق 10 کیلومتر به وقوع پیوسته است، در قصر شيرين استان كرمانشاه زلزله اى به بزرگى ٣.١ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر رخ داده است؛ در تخت استان هرمزگان زلزله اى به بزرگى ٣.٢ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر به وقوع پيوسته است، قصر شيرين استان كرمانشاه را زلزله اى به بزرگى ٢.٥ ريشتر در عمق ١١ كيلومتر به ثبت رسيده است، زلزله ديگر اين شهر به بزرگى ٣.٩ ريشتر درعمق ١٢ كيلومتر بوده است.

سومار استان كرمانشاه را زلزله اى به بزرگى ٢.٥ ريشتر در عمق ١٤ لرزاند، در بازرگان استان آذربايجان غربى زلزله اى به بزرگى ٣.٣ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر رخ داده است، در سومار استان كرمانشاه زلزله اى به بزرگى ٣.٣ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر به وقوع پيوسته است، آخرين زلزله اين روز در هجدك استان كرمان به بزرگى ٢.٨ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر بوده است. 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید