خبر فوری

طرح تفصیلی شهر جدید علوی بزودی تهیه می شود

 به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان، غلامحسین شیری، ضمن اشاره به این موضوع که طرح جامع شهر جدید علوی در سال 1392 به تصویب شورایعالی شهرسازی و معماری ایران رسیده است، افزود: شهرجدید علوی در موقعیت 22 کیلومتری شمال غربی بندرعباس با اهداف جذب سرریز جمعیتی از شهربندرعباس، اسکان جمعیت شاغل در صنایع غرب بندرعباس از جمله آلومینیوم، فولاد، اسکله شهید رجایی، پالایشگاه و… ، افزایش عرضه اراضی شهری و در نهایت مهار رشد بی رویه قیمت اراضی شهری و ایجاد فرصتهای جدید شغلی از طریق گسترش فعالیت های بخشی درکوتاه مدت مکان یابی شده است.

 

به گفته وی، وسعت شهر علوی برابر 1000هکتار با پیش بینی جمعیت 100 هزار نفر برآورد شده است که با توجه به ساختار قوی بخش خدمات وساختار ضعیف بخش صنعت دراستان و پیش بینی رشد بالای صنعت تا افق 1405، شهرجدید علوی می تواند با قرار دادن کارگاههای کوچک وزود بازده موجب تحقق پیش بینی طرح های فرادست شود.

 

شیری تاکید کرد:  از آنجایی که نظم بخشی به ساخت و سازهای شهری از طریق ایجاد ساز و کارهای قانونی با توجه به گسترش پویش شهرنشینی می تواند مهمترین هدف شهرسازی و طرح های تفصیلی تلقی شود. لذا طرح تفصیلی شهر علوی با این رویکرد در کمیته فنی کمیسیون ماده پنج مورد بررسی قرار گرفته است.

 

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید