خبر فوری

حجت الاسلام جوکار: حضور در انتخابات مصداق بر و تقواست

هرمزبان:خطیب جمعه قشم گفت: حضور در انتخابات مصداق بر و تقوا بوده و نقشه‌های دشمن و دعوت آنان برای عدم حضور مردم در انتخابات پیشرو مصداق اثم و عدوان است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا جوکار در خطبه دوم نماز جمعه این هفته به انتخابات پیشرو اشاره کرد و گفت: این انتخابات به فرموده رهبری، انتخابات حساسی است به جهت آنکه مجلس ریل‌گذار حرکت دولت بوده و مجلس خبرگان نیز سرنوشت‌ساز است.

وی به وظیفه مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: وظیفه اول مردم برای نشان دادن ایستادگی بر جمهوری اسلامی و حضور پرشور و انقلابی در صحنه همانند حضور در صحنه‌های مختلف نظیر راهپیمایی 22 بهمن امسال است.

امام جمعه قشم وظیفه دوم را انتخاب نمایندگان انقلابی و ولایی بر شمرد و افزود: بنا به فرمایش رهبری نماینده انتخابی نباید مرعوب دشمن باشد زیرا مجلسی که متشکل از نمایندگان این شکلی باشد موجب بدبختی مملکت می‌شود.

وی ادامه داد: برخی‌ها با دارا بودن حداقل‌ها از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده‌اند اما وظیفه مردم شناخت کاندیداها و انتخاب درست است.

جوکار به انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز اشاره کرد و گفت: منتخب مردم در این مجلس 8 سال بر کرسی مجلس خبرگان خواهد نشست و وظایفی نظیر انتخاب رهبر در موقع لزوم، نظارت بر صفات و ویژگی‌های رهبر و رصد اوضاع مملکت و وظایفی دیگر را بر عهده خواهد داشت.

وی افزود: منتخب مردم باید در حد و جایگاهی باشد که مسئولین از آنان حرف شنوی داشته باشند باید ولی‌فقیه را بشناسند و با شناخت شاخصه‌های رهبری پیرو رهبری باشند.

خطیب جمعه قشم به تخریب‌های موجود در این ایام اشاره کرد و گفت: تخریب‌ها به صلاح نیست و توصیه می‌شود که کاندیداها، خود و برنامه‌های خود را معرفی کرده و از تخریب شخص و جایگاه‌ها پرهیز کنند.

وی به تکلیف مردم در انتخاب کاندیدا اصلح اشاره کرد و گفت: باید با بررسی برنامه‌ها و رصد گذشته و حال و تحقیق و پرسش و مشاوره از نخبگان جامعه نظیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که از بزرگان مملکتی هستند کاندیدای اصلح را شناسایی و رای خود را به صندوق‌ها بیندازند.

حجت‌الاسلام جوکار به نفوذ و خطر نفوذ نیز اشاره کرد و افزود: باید مراقب نفوذ باشیم دشمن گاهی در کاندیداها گاهی با اختلافات و از بین بردن جایگاه‌ها نفوذ می‌کند که باید مورد توجه قرار بگیرد.

خطیب جمعه قشم همچنین به فرا رسیدن ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا نیز اشاره کرد و گفت: زندگی حضرت زهرا(س) سرشار از درس از جمله نیکی و تقوا بوده که در زندگی مشترک با حضرت علی علیه‌السلام این ویژگی‌ها کاملا نمود عملی داشته است.

وی گفت: جا دارد کاندیداها در کنار تبلیغات شخصی خود برای ایام فاطمیه نیز تبلیغات داشته باشند و این ایام را گرامی بدارند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

کد خبر:

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید