خبر فوری

سفر پرنده شناسان اتریشی در جزیره قشم

هرمزبان:یک گروه پرنده شناس از دانشگاه وین اتریش برای بررسی پراکنش پرندگان به جزیره قشم سفر می کنند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: این گروه متشکل از یک استاد دانشگاه و 2 متخصص پرنده شناسی است که سه هفته در جزیره قشم مستقر می شوند .
سیدمحمدهاشم داخته افزود: مطالعات جامع تر درباره بررسی پراکنش پرندگان، به روز رسانی فهرست گونه های موجود و اجرای پاره ای از مطالعات اکوفیزیولوژیکی راسته سبک لابلان (گنجشک سانان) از جمله اهداف این سفر است.
وی اضافه کرد: این گروه مطالعات خود را در این جزیره از سه سال پیش با همکاری مدیریت محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم آغاز کرده اند.
مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: فراهم کردن بستر مناسب برای حضور محققان بین المللی داخلی و خارجی که برای تحقیق به جزیره قشم سفر می کنند، موجب استفاده از تجربه ها و نظرهای کارشناسی این افراد و توسعه بانک داده های اطلاعاتی و توسعه گردشگری می شود.
239 گونه از 509 گونه پرنده گزارش شده ایران در جزیره قشم شناسایی شده است.
جزیره قشم با مساحتی حدود هزار و 500 کیلومتر مربع واقع در شمال تنگه هرمز، از نظر تنوع زیستی و حضور گونه های جانوری و گیاهی جایگاه کم نظیری دارد.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری صداوسیما

کد خبر: 3738

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید