خبر فوری
ترکیه به خاک سوریه حمله کرد/ کردها زیر آتش توپخانه

ترکیه به خاک سوریه حمله کرد/ کردها زیر آتش توپخانه

هرمزبان:به گزارش رویترز یک سخنگوی یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) تایید کرده است که پایگاه هوایی منغ در شمال حلب هدف قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،ترکیه روز شنبه مواضع نیروهای کرد سوریه در داخل خاک سوریه را زیر آتش توپخانه گرفته است.

سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید ارتش ترکیه یک پایگاه هوایی ارتش سوریه و یک روستا را که به تازگی به تصرف نیروهای کرد سوریه در آمدند، هدف قرار داده است.

به گزارش رویترز یک سخنگوی یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) تایید کرده است که پایگاه هوایی منغ در شمال حلب هدف قرار گرفته است. به گفته او جیش الثوار (سپاه انقلابیون) این پایگاه را تصرف کرده بود.

جیش الثوار و یگان‌های مدافع خلق هر دو عضو ائتلاف نیروهای دموکراتیک سوریه هستند و مناطقی در شمال حلب را از شورشیان افراطی گرفته‌اند.

ترکیه نگران قدرت‌گیری کردها در شمال سوریه است. رابطه نزدیک ی‌پ‌گ با حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) و مخالفان کرد در ترکیه، دلیل این نگرانی است.

ترکیه به خاک سوریه حمله کرد/ کردها زیر آتش توپخانه

به نوشته بی بی سی، اگر کردها بتوانند مناطق شمال حلب را در اختیار بگیرند می‌توانند بین دو منطقه کوبانی و عفرین، که تحت کنترلشان است، مسیری برقرار می‌شود و همچنین مرز سوریه و ترکیه به کنترل آنها در می‌آید و راه‌های تدارکاتی گروه‌های اسلام‌گرای افراطی [تروریست‌های مورد حمایت ترکیه و عربستان و غرب] از ترکیه بسته می‌شود.

در گفت و گوهای صلحی که بین دولت سوریه و گروه‌های درگیر، گروه‌های کرد نماینده‌ای ندارند.

اطراف حلب، بزرگترین شهر سوریه، در هفته‌های اخیر صحنه درگیری‌های شدیدی بوده است و ارتش سوریه با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه حملات گسترده‌ای در این منطقه انجام داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 3721

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید