خبر فوری
ابراهیم کمالی رئیس شورای اسلامی کلان روستای مجتمع امام هشتبندی شهرستان میناب

قدردانی رئیس شورای اسلام مجتمع امام(ره) از رفتار حسنه و اسلامی دادیار دادسرای شهرستان میناب

 

به گزارش «هرمزبان»در پی شکایت نیروی انتظامی از ابراهیم کمالی رئیس شورای اسلامی مجتمع امام هشتبندی به خاطر مصاحبه با رسانه ها  در خصوص سرقت های گسترده در هشتبندی که در دادسرای شهرستان میناب جریان یافت و  با واکنش های متعدد مردمی همراه بود ،وی طی یاداشتی از رفتار اسلامی و حسنه دادیار خضریان پور، دادیار دادسرای شهرستان میناب در روند رسیدگی به پرونده اش در دادسرای این شهرستان قدردانی نمود.

 

متن یاداشت ابراهیم کمالی رئیس شورای اسلامی مجتمع امام «هشت بندی» در قدردانی از رفتار حسنه و اسلامی دادیار خضریان پور ،دادیار دادسرای شهرستان میناب به شرح زیر است.

 

هفته ای که در آن قرار داریم هفته قوه قضائیه می باشد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معمار بزرگ قوه قضائیه  شهید والا مقام شهید دکتر بهشتی و تشکر از زحمات مسئولان و دست اندرکاران دستگاه قضاء لازم آمد موضوعی را به مناسبت همین هفته و در جهت تقدیر و ترویج یک حسنه رسانه ای نماییم .

 

برحسب داشتن پرونده ای در راستای ایفای نقش رسالت شورایی برای اولین بار سرکارمان با دستگاه قضایی شهرستان میناب و در دادسرا افتاد گرچه در نهایت پرونده اینجانب با نقض رای دادیاری توسط دادستان، منجر به صدور کیفر خواست و ‌ارجاع آن به دادگاه گردید اما در روند رسیدگی پرونده یک موضوعی که شاید در ظاهر در نظر بعضی ها مهم به نظر نرسد اما در واقع یک اصل بسیار مهم اسلامی می باشد مرا مجذوب به خود کرد و آن موضوع نوع رفتار و برخورد یک قاضی با متهم بود.

 

‌اینجانب قبل از ورود به اتاق دادیاری ذهن خود را برای مواجه با یک قاضی یا دادیار خشن و پرخاشگر آماده کرده بودم .

 

اما بعد از وارد شدن به اتاق دادیار محترم آن چه که در عمل با آن مواجه شدم بر خلاف انتظارم بود زیرا من با شخصی در این منصب  روبرو شدم که اخلاق اسلامی را پیشه خود کرده بود .

 

این دادیار محترم که نامش آقای خضریان پور بود رفتارش با من که در جایگاه متهم بودم یک رفتاری محترمانه و اسلامی بود.

 

این نوع رفتار برای من بسیار ارزشمند و قابل تحسین بود چون بعضاً شنیده بودم بعضی از قضات چه رفتاری با متهمان دارند.

 

وجود چنین قضات شریفی در دستگاه قضا جای بسی افتخار برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است و اصولا وجه تمایز یک دادگاه اسلامی با دادگاه غیر اسلامی در کنار اجرای عدالت ،یکی همین  رفتار و ‌نوع برخورد قاضی با متهم است.

 

چه بسا قاضی بداخلاق و خشن با رفتارش زمینه بی عدالتی و تضییع حقوق متهمان را فراهم کند.

 

ضمن تقدیر از این قاضی شریف بابت اخلاق حسنه و ‌نگاه عادلانه باید اعلام نمود که دستگاه قضاء نیازمند این چنین قضات شریفی است که در رفتارشان اخلاق اسلامی و در قضاوتشان عدالت اسلامی را پیشه خود کرده باشند و لازم است که مسئولان محترم قضایی استان و شهرستان قدردان این دسته از قضات شریف و بزرگ منش باشند که اخلاق و رفتارشان می تواند سرمشق و سر لوحه دیگر قضات باشد.

درباره محمد

دیدگاهتان را بنویسید