خبر فوری

ساخت نخستین هتل کپری هرمزگان در سیریک

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،اشکان مختاری سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: نخستین هتل کپری و اقامتگاه سنتی هرمزگان در شهرستان سیریک در حال ساخت است.

وی افزود: ۲۷ سوئیت کاملا سنتی در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع ساخته می‌شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان اعتبار اجرای این طرح را بیش از ۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

اشکان مختاری افزود: این هتل کپری با توجه به ساختار فرهنگی و با بهره‌گیری از الگو‌های معماری منطقه طراحی شده که برگرفته از فضا‌های اقامتی بومی است.

وی گفت: فضا‌های اقامتی منطقه از متریال و مصالح چوب ساخته شده و از پوشش گیاهی منطقه به خصوص تنه درخت خرما در آن استفاده می‌شود که کپر نام دارد.

مختاری افزود: تجهیزات به کار گرفته شده در این کپر‌ها همگی از تولیدات، محصولات و صنایع دستی صنعتگران و هنرمندان و همچنین اهالی شهرستان سیریک است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید