خبر فوری

‌پالایشگاه و پایانه صادرات نفت کشور در جاسک راه‌اندازی می‌شود

‌به گزارش هرمزبان به نقل از ایسنا، ‌فریدون همتی در سخنانی در جمع مردم بندرکوهستک شهرستان سیریک با بیان اینکه انقلاب اسلامی برکات بسیاری برای کشور ما داشته است، عنوان کرد: مردم پای این انقلاب ایستاده‌اند و جمهوری اسلامی ایران نیز تا دورترین نقاط کشور بسیاری از محرومیت‌ها را رفع کرده است.

وی با بیان اینکه سازمان توسعه سواحل مکران در حال تشکیل است، افزود: با تشکیل این سازمان، دولت تمرکز ویژه‌ای برای عمران و آبادانی و توسعه این منطقه خواهد داشت و سرمایه گذاران به این منطقه جذب می‌شوند.

استاندار هرمزگان احداث نیروگاه 1400 مگاواتی سیریک و آب شیرین کن‌های مختلف در سواحل شرق هرمزگان را از جمله برنامه‌های توسعه سواحل مکران برشمرد و بیان کرد: برای آموزش و تربیت نیروهای ماهر در این منطقه توسط اداره کل فنی و حرفه‌ای استان برنامه ریزی شود تا نیروهای بومی این منطقه در طرح‌های توسعه مکران مشغول به کار شوند.

همتی با اشاره به طرح‌های راه‌اندازی پالایشگاه و ایجاد پایانه صادرات نفت کشور در جاسک، تصریح کرد: اقدامات بزرگی در شرق هرمزگان در حال انجام است که این منطقه را متحول می‌کند.

وی با بیان اینکه تسهیل‌گری مناسبی برای تجارت و کار ملوانان و لنج داران انجام شده است، خاطرنشان کرد: مجوز مرز رسمی در هشت نقطه جدید هرمزگان از جمله بندرکوهستک صادر شده است تا فعالیت‌های تجاری ملوانان با در نظر گرفتن معافیت‌های گمرکی به شکل مناسبی صورت گیرد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه مناطق ساحی برای جذب گردشگر مستعد هستند، اضافه کرد: کوهستک باید به یک شهر بندری زیبا تبدیل شود و از طریق شبکه‌های اجتماعی ویژگی‌های طبیعی و گردشگری این بندر معرفی شود تا شاهد جذب گردشگران بیشتری در کوهستک باشیم.

بازارچه‌های ملوانی میشی و بندرسیریک افتتاح شد‌

در مراسمی با حضور استاندار هرمزگان بازارچه های ملوانی میشی و بندرسیریک افتتاح و عملیات احداث بازارچه ملوانی بندرکوهستک در شهرستان سیریک آغاز شد.

  استاندار هرمزگان در آئین افتتاح این بازارچه‌های ملوانی با بیان اینکه یکی از راه‌های صدور فرهنگ این است که محصولات و تولیدات خود را به کشورهای دیگر صادر کنیم، عنوان کرد: ملوانان استان از این سمت کالاهای ایرانی و محصولات و تولیدات محلی هرمزگان را صادر کنند و به ازای آن کالاهای مورد نیاز را وارد کنند.

فریدون همتی ادامه داد: با این کار لنج داران، ملوانان و تجار در حمایت از کالای ایرانی نقش آفرین خواهند بود و از همه آنها می خواهیم صادرات محصولات استان هرمزگان را در اولویت داشته باشند و همچنین زمینه بردن دیگر کالاهای ایرانی را به آن سوی مرزها فراهم کنند.

استاندار هرمزگان افزود: اجرای طرح تجارت کالای ملوانی به طور واضح نقش خود را در کاهش نرخ بیکاری در هرمزگان در نیمه دوم سال گذشته نشان داد.

همتی بیان کرد: بازارچه های ملوانی میشی، بندرسیریک و بندرکوهستک موجب رونق اقتصادی در این شهرستان خواهد شد.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید