خبر فوری

زلزله‌ای به بزرگی ۴/۳ ریشتر خور را لرزاند/ ثبت ٤٨ زمین لرزه در کشور

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر اساس داده‌های ثبت شده در مرکز لرزه نگاری کشور، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله های رخ داده در کشور  از ٢٦ تا ٣١ خرداد  تعداد ۴٨ لرزه بوده است که جزئیات آن را در ادامه شرح می دهیم. زلزله‌ای به بزرگی ۴/۳ ریشتر خور را لرزاند/ ثبت ٤٨ زمین لرزه در کشور

شنبه٢٦خرداد

در تسوج استان آذربایجان شرقی زلزله‌ای به بزرگی ۳/۳ در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داد؛ در اشتهارد استان البرز زلزله‌ای به بزرگی ۲/۹ در عمق ۱۲ کیلومتر به ثبت رسید، در قاضی استان خراسان شمالی زلزله‌ای به بزرگی ۳/۲  در عمق ۱۰ کیلومتر به وقوع پیوست.

در رامیان استان گلستان زلزله‌ای به بزرگی ۲/۵  در عمق ۶ کیلومتر رخ داده است؛ مهران استان ایلام زلزله‌ای به بزرگی ۲/۹ در عمق ۱۰ کیلومتر را تجربه کرد، زلزله آخر این روز در هجدک استان کرمان به بزرگی ۲/۶ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اقدام های ایمنی پس از وقوع زلزله برای حفظ سلامت+تصاویر

یکشنبه ۲۷ خرداد در رامیان استان گلستان زلزله‌ای به بزرگی ۲/۵ در عمق ۱۰ کیلومتر به وقوع پیوست؛ قهستان استان خراسان جنوبی را زلزله‌ای به بزرگی ۲/۹ در عمق ۹ کیلومتر لرزاند، در تسوج استان آذربایجان شرقی زلزله‌ای به بزرگی ۳/۱ ریشتر در عمق ۴ کیلومتر رخ داد، در سالند استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگی ۲/۷ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر به ثبت رسید، آخرین زلزله این روز در قطور استان آذربایجان غربی به بزرگی ۳/۲ در عمق ۶ کیلومتر بوده است.   دوشنبه ۲۸ خرداد   در محلات استان مرکزی زلزله‌ای به بزرگی ۳ ریشتر در عمق ۱۹ کیلومتر به ثبت رسید؛ شوشتر استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگی ۲/۵ در عمق ۱۰ کیلومتر را تجربه کرد، در رابر استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۲/۵ در عمق ۸ کیلومتر رخ داده است، آبگرم استان قزوین را زلزله‌ای به بزرگی ۲.۹ در عمق ۹ کیلومتر لرزاند، در هریس استان آذربایجان شرقی زلزله‌ای به بزرگی ۳/۸ ریشتر در عمق ۷ کیلومتر به وقوع پیوست.

در مشگین شهر استان اردبیل زلزله‌ای به بزرگی ۲/۹ در عمق ۱۶ کیلومتر رخ داده است، در خورموج استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگی ۳/۷ در عمق ۱۰ کیلومتر بوده است، در چلگرد استان چهارمحال و بختیاری زلزله‌ای به بزرگی ۳/۸ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتر به ثبت رسیده است، الشتر استان لرستان زلزله‌ای به بزرگی ۲/۵ در عمق ۱۴ کیلومتر را تجربه کرد، آخرین زلزله این روز در سومار استان کرمانشاه به بزرگی ۲/۵ در عمق ۸ کیلومتر بوده است. زلزله‌ای به بزرگی ۴/۳ ریشتر خور را لرزاند/ ثبت ٤٨ زمین لرزه در کشور

بیشتر بخوانید: راهکار کشورهای پیشرفته برای مقابله با زلزله در مدارس

سه شنبه ۲۹ خرداد

جزیره هندورابی استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگی ۳/۴ در عمق ۸ کیلومتر را تجربه کرد؛ رامهرمز استان خوزستان را زلزله‌ای به بزرگی ۲/۶ در عمق ۹ کیلومتر لرزاند، در فاضل آباد استان گلستان زلزله‌ای به بزرگی ۲/۶ در عمق ۱۰ کیلومتر به ثبت رسید، کوخرد استان هرمزگان را زلزله‌ای به بزرگی ۲/۹ ریشتر در عمق ۱۸ کیلومتر لرزاند.

دوگنبدان استان کهگیلویه و بویر احمد را زلزله‌ای به بزرگی ۳/۶ در عمق ۷ کیلومتر لرزاند، زلزله دیگر این شهر به بزرگی ۳/۷ در عمق ۸ کیلومتر بود، آخرین زلزله این روز در فاریاب استان کرمان به بزرگی ۲/۶ در عمق ۱۰ کیلومتر به ثبت رسید.

چهارشنبه٣٠خرداد ماه

در قلعه گنج خان استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۳/۱ در عمق ۸ کیلومتر رخ داد؛ در مرند استان آذربایجان شرقی زلزله‌ای به بزرگی ۲/۶ در عمق ۹ کیلومتر به وقوع پیوست، خانه زنیان استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۲/۸ در عمق ۸ کیلومتر را تجربه کرد، زلزله دیگر این شهر به بزرگی ۲/۵ در عمق ۶ کیلومتر بود، در خور استان اصفهان زلزله‌ای به بزرگی ۲/۷ در عمق ۹ کیلومتر به ثبت رسید، تازه آباد استان کرمانشاه را زلزله‌ای به بزرگی ۲/۸ در عمق ۱۱ کیلومتر لرزاند.

در جزیره خارک استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگی ۳/۳ در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داد؛ تفرش استان مرکزی را زلزله‌ای به بزرگی ۳ در عمق ۸ کیلومتر لرزاند، در جزیره خارک استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگی ۳/۴ در عمق ۱۰ کیلومتر به ثبت رسید، در سرگز استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگی ۲/۸ در عمق ۱۰ کیلومتر به وقوع پیوست و آخرین زلزله این روز در دوگنبدان استان کهگیلویه و بویر احمد به بزرگی ۲/۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر بود. زلزله‌ای به بزرگی ۴/۳ ریشتر خور را لرزاند/ ثبت ٤٨ زمین لرزه در کشور

بیشتر بخوانید: نکات طلایی پس از وقوع زلزله که جانتان را نجات می‌دهد

پنج شنبه ٣١خرداد

در سومار استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۲/۷ در عمق ۱۳ کیلومتر به وقوع پیوسته است، در سرگز استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگی ۳/۲ در عمق ۹ کیلومتر به ثبت رسید، در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۲/۹ در عمق ۸ کیلومتر رخ داد، زلزله دیگر این شهر به بزرگی ۲/۹ در عمق ۷ کیلومتر بود، در جزیره خارک استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگی ۳/۵ در عمق ۱۰ کیلومتر ثبت شد، در سومار استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۳/۹ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر مشاهده شد، خور استان اصفهان را زلزله‌ای به بزرگی ۴/۳ در عمق ۱۰ کیلومتر لرزاند.

در تازه آباد استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ٢/٦ درعمق ١٢ کیلومتر رخ داد؛ در خنج استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ٤ کیلومتر در عمق ١٠ کیلومتر به وقوع پیوست، خور استان اصفهان وار زلزلهً‌ای به بزرگی ٣ در عمق ١٣ کیلومتر لرزاند، سنندج استان کردستان زلزله‌ای به بزرگی ٢/٨ در عمق ١٠ کیلومتر را تجربه کرد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید