خبر فوری

«فیس‌بوک» و «اینستاگرام» در قرقیزستان باید مالیات پرداخت کنند

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک «روسلان قزاقبایف» نماینده پارلمان قرقیزستان در نشست علنی با اشاره به ضرر شبکه‌های اجتماعی خارجی به اقتصادی این کشور اظهار داشت: شبکه‌های اجتماعی مانند «فیسبوک»، «اینتساگرام»، «گوگل» و غیره باید به دولت قرقیزستان مالیات برداخت کنند.

وی گفت: در شبکه‌های اجتماعی تبلیغات بخش خصوصی بدون پرداخت مالیات منتشر می‌شود که دولت هر سال از این پدیده حدود 300 هزار دلار از دست می‌دهد.

این مقام سیاسی قرقیز تصریح کرد: چنین قوانین را روسیه در سال 2012 قبول کرد و همه سایت‌های اینترنتی هم داخلی و خارجی مالیات پرداخت می‌کنند.

قزاقبایف خاطر نشان کرد: مخالفان این پیشنهاد قبلا از احتمال رشد قیمت اینترنت برای کاربران عادی خبر می‌دادند اما با تصویب چنین قوانینی در روسیه قیمت اینترنت و تعرفه‌های مرتبط هیچ تغییری نکرد و نهادهای مالی مبالغ بالایی از شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کنند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید