خبر فوری

دولت آمریکا ایمیل شهروندان خود را به رژیم صهیونیستی می فروشد/ غربی‌ها هیچ اِبایی از نقض مصوبات خود نیز ندارند

گفت‌وگوی ویژه خبری

برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری امشب با موضوع حقوق بشر، سکه‌ای دو رو برای غرب برگزار شد.

به گزارش هرمزبان به نقل از  خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حقوق بشر، سکه‌ای دو رو برای غرب موضوع گفت‌وگوی ویژه خبری امشب 30 خرداد ماه بود که با حضور اکبر طلابکی عضو هیات علمی دانشگاه تهران و سید جواد هاشمی دبیر کل بنیاد هابیلیان برگزار شد.

اکبر طلابکی عضو هیات علمی دانشگاه تهران در ابتدای برنامه اظهار کرد: مبحث حقوق بشر علیرغم آنکه موضوع مهم و قابل توجهی است متاسفانه به ابزاری تبدیل شده که در اختیار کشورهای غربی قرار دارد و آنها حقوق بشر را تبدیل به چماقی برای کشورهایی که به لحاظ سیاسی با آنها مشکل دارند کرده اند.

وی افزود: ابزاری شدن حقوق بشر در عرصه های مختلفی گسترش پیدا کرده و علیرغم آن‌که همه روزه در کشور هایی مانند یمن حقوق بشر به صورت آشکارا نقض می شود، اما کشکرهای عربی کوچکترین واکنشی نشان نمی دهند، اما اگر اتفاقی در کشوری غربی بیفتد به سرعت بزرگنمایی می شود.

طلابکی با اشاره به برخورد دوگانه غرب با موضوع حقوق بشر تصریح کرد: موارد نقض حقوق بشری در غرب بزرگنمایی می‌شود که می‌خواهند آن را به اسلام منتسب کنند، به عنوان مثال اگر مردم در فرانسه و آمریکا علیه سیاست های اقتصادی تظاهرات کنند، نوع برخورد دستگاه امنیتی کشورهای مذکور با مردم به هیچ عنوان در رسانه ها بزرگ نمایی نمی شود.

وضعیت حقوق بشر در آمریکا نسبت به شهروندان این کشور بسیار فاجعه آمیز است

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: وضعیت حقوق بشر در آمریکا نسبت به شهروندان این کشور بسیار فاجعه آمیز است، به عنوان مثال زندان های ا یالات متحده وضعیت اسفناکی دارد و زنان زندانی در شرایط بسیار بدی به سر می برند، همچنین وضعیت حریم خصوصی آمریکا نیز بسیار فاجعه آمیز بوده به نحوی که دولت این کشور ایمیل شهروندان خود را به رژیم صهیونیستی می فروشد.

وی ادامه داد: وقتی حقوق بشر برای غربی ها اهمیّت می‌یابد که می خواهند از آن استفاده ابزاری کنند ،پس نباید انتظار داشت که کشوری که حقوق شهروندان خود را نمی شناسد برای حق شهروندان کشورهای دیگر ارزش قائل باشد.

در ادامه برنامه سید جواد هاشمی دبیر کل بنیاد هابیلیان افزود: اگر غربی ها از گروه های تروریستی حمایت نکنند زائده ای به نام تروریسم در جهان باقی نخواهد ماند. حادثه ۱۱ سپتامبر یکی از مواردی است که آمریکا در ازای تخریب دو ساختمان، دو کشور را تصرف و میلیون ها نفر را نابود کرد.

وی تصریح کرد: حادثه هفتم تیرماه شواهد بسیاری دارد که نشان می دهد غرب از گروهک های تروریستی حمایت می کند.

دبیر کل بنیاد هابیلیان تاکیید کرد: هر گروهی که اهدافی را توسط ابزار خشونت آمیز پیش ببرد تروریسم تلقی می‌شود، اما اساساً حقوق بشر و موضوع تروریسم به لحاظ محتوایی از معنای اصلی خود خارج شده و به ابزاری سیاسی بدل شده که کشورهای غربی ابائی از بهره برداری از آن ندارند.

غربی هیچ ابایی از نقض مصوبات خود نیز ندارد

هاشمی ادامه داد: چندی پیش دبیرکل سازمان ملل، عربستان را به دلیل جنایات جنگی در یمن محکوم کرد، اما به فاصله ۲۴ ساعت بعد که عربستان اعلام کرد پول های خود را از این سازمان بیرون می کشد، دبیرکل این سازمان از موضع خود عقب‌نشینی کرد که می‌توان این امر یک افتضاح سیاسی فاحش تلقی کرد، لذا غربی هیچ ابایی از نقض مصوبات خود نیز ندارد.

وی افزود: چندی پیش ترزا می نخست وزیر انگلیس در دوران حوادث تروریستی لندن اعلام کرد که اگر لازم باشد در رویارویی با تروریسم قوانین حقوق بشر را نیز عوض می کنیم و این امر در حالی است که غربی ها قوانین حقوق بشر را در مورد ملت های دیگر بر نمی تابند.

طلابکی ادامه داد: غربی‌ها در فضاسازی علیه ما از ابزار رسانه کمک می‌گیرند و علیه ما فضاسازی می‌کنند و حال که ما به قوانین حقوق بشر اهتمام می‌ورزیم، ایران را ناقض حقوق بشر میدانند.

وی افزود: ما نیز باید با استفاده از ابزارهای رسانه ای، نقض های آشکاری مانند خروج آمریکا از برجام را جهانیان تشریح کنیم و ایجاد شورای حقوق بشر علیرغم میل آمریکا نشان می دهد که می توانیم با کمک کشورهای همسو در افکار عمومی روشنگری کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: مردم‌کشورهای غربی در مسئله فلسطین به نقض حقوق بشر اعتراض کردند و ما نباید تصور کنیم که چون ابزار رسانه رسانه ای کمی در دست داریم نمی توانیم تاثیر گذار باشیم و باید بدانیم که با وجدان مردم جهان سر و کار داریم.

وی ادامه داد: بسیاری از دانشجویان حقوق نمی‌دانند که وضعیت حقوق بشر در غرب به چه صورتی است، لذا ما باید ابتدا در داخل و پس از آن در جهان به روشنگری بپردازیم. لازم است تا به راهبردهای مقام معظم رهبری در زمینه حقوق بشر توجه داشته باشیم تا بتوانیم به رسالت خود عمل کنیم.

در ادامه برنامه سالاریان مادر شهید احمدی روشن طی ارتباطی تلفنی اظهار کرد: پس از شهادت فرزندم هیچ سازمان حقوق بشری برای پیگیری این واقعه اقدام نکرد و آنهایی که در مسائل کشور ما به کرات دخالت می کنند در آن زمان سکوت اختیار کردند. علیرغم آن که ما شهدای بسیاری به غیر از شهدای جنگ تحمیلی و مبارزه با طاغوت داده ایم، کم‌کم جای جلاد و شهید در کشور عوض شده است.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید