خبر فوری

کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب با نصب وسایل کاهنده

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،اعلاء امیریان نژاد معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان گفت:شهروندان بندرعباسی از دوم تیر می‌توانند برای دریافت وسایل کاهنده مصرف آب در خواست خود را در سامانه ۱۵۲۲ ثبت کنند.

وی افزود: ماموران شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان پس از دریافت شماره اشتراک متقاضیان، وسایل کاهنده مصرف آب را با مراجعه به درب منازل مشترک‌های آب نصب می‌کنند.

 معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان گفت: این وسایل کاهنده بین ۳۰ تا ۵۰ درصد مصرف آب را کاهش می‌دهد.

اعلاء امیریان نژاد افزود:در این طرح همچنین ماموران شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان با مراجعه مستقیم به درب منازل مشترک‌های پر مصرف، وسایل کاهنده مصرف را بر روی شیر‌های آب نصب می‌کنند.

وی افزود: هزینه نصب این وسایل بین ۴۰ تا ۵۰ تومان است که در مدت یک سال در قبض مشترک‌های آب محاسبه می‌شود.

بیش از ۱۸ سال خشکسالی و کم آبی در هرمزگان موجب خشک شدن ۳۶۵ حلقه چاه آب آشامیدنی، ۱۸ دهنه چشمه و قنات، ۱۰۰ حلقه چاه و کاهش آب ۱۳۵ حلقه چاه بین ۳۰ تا ۷۰ درصد شده است.

از ۷۴ دشت موجود در هرمزگان همه آن‌ها با کمبود منابع ورودی مواجه هستند و ۳۸ دشت نیز به عنوان دشت‌های ممنوعه معرفی شدند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید