خبر فوری

بذر دهی گونه چندل در خور آذینی آغاز شد

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،حبیب الله حاتمی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: گل دهی درختان چندل در خور آذینی شهرستان سیریک آغاز شد.

وی افزود:بذر دهی گونه چندل از اواخر خرداد ماه آغاز می شود و تا تیرماه ادامه دارد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: گیاه چندل درختچه‌ای پرشاخه، ارتفاع تا ۱۰ متر، باپوست قهوه ای-قرمز، برگ‌ها متقابل تخم مرغی شکل، گل آذین گرزن، بذر‌ها سبز شمشیری شکل است.

حبیب الله حاتمی گفت: اداره منابع طبیعی وآبخیزداری هر ساله با مشارکت جوامع محلی و همیاران طبیعت اقدام به جمع آوری بذر‌ها می کند و در مناطقی که قابلیت کشت دارد، اقدام به کشت بذر با هدف کمک به احیا و توسعه جنگل‌های مانگرو می‌کند.

 رویشگاه جنگلی چندل به مساحت حدود ۸۰۰ هکتاراست و از لحاظ تنوع اکولوژی و موقعیت جغرافیایی خاص، زیستگاه ارزشمند گونه‌های جانوری و گیاهی بوده و یکی از نواحی مهم زمستان گذرانی پرندگان در معرض خطر انقراض است.

منطقه خور آذینی تنها رویشگاه چندل در ایران است که به عنوان منطقه حفاظت شده محسوب می‌شود .

این تالاب در فاصله ۳۵ کیلومتری شهرستان سیریک و در فاصله ۲۱۰ کیلومتری مرکز استان هرمزگان واقع است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید