خبر فوری

افزایش 80 میلیونی قیمت خودرو در برخی محصولات/ وزیر صنعت پاسخگو نیست

محمد عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به وضعیت نامناسب بازار خودرو اظهار کرد: خودروسازان برای اینکه بر قیمت خودرو تأثیر گذاشته و قیمت آن را افزایش دهند، مقطعی از عرضه خودرو به بازار خودداری کردند که همین امر موجب ایجاد بازار سیاه در بازار خودروی کشور شد.

وی با بیان اینکه با این اقدام خودروسازان داخلی، متأسفانه قیمت خودرو در برخی محصولات 70 تا 80 میلیون بالا رفته است؛ افزود: خودروسازان قطعاً نمی‌توانند خودرو تولید نکنند، بلکه آنها تولید داشته‌اند، اما تولیدات خود را به بازار عرضه نکرده‌اند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی کجا هستند و چرا به وضعیت بازار خودرو و اقدام نادرست خودروسازان داخلی وارد نمی‌شوند، گفت: چرا وقتی یک کاسب و یا بقال تخلفی می‌کند، سازمان‌های نظارتی مانند سازمان بازرسی و تعزیرات حکومتی وارد عمل شده و به خاطر یک تخلف کوچک اقدام به پلمب واحد صنفی می‌کنند، اما در این قضیه هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهند.

عزیزی در پاسخ به این سؤال که چرا تاکنون مجلس و کمیسیون صنایع و معادن وارد قضیه نشده است، تصریح کرد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این زمینه وارد شده و ما گفته‌ایم که نباید هیچ افزایش قیمتی صورت گیرد و اگر خودروسازان اضافه بر قیمت قبلی مبلغی را اخذ کنند تخلف محسوب خواهد شد.

وی اضافه کرد: در زمینه وضعیت بازار خودرو باید سازمان‌های مسؤول مانند تعزیرات و سازمان بازرسی کل کشور ورود و به این مسئله رسیدگی کنند تا مردم و خریداران بیش از این متضرر نشوند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که چرا وزیر صنعت و معدن در این زمینه پاسخگو نیست، ادامه داد: وزیر در این زمینه به هیچ وجه پاسخگو نیست و این امر قابل قبول نیست.

عزیزی در مورد ورود مجلس به قضیه بازار خودرو گفت: ورود مجلس به قضیه چه به صورت سؤال از وزیر و یا استیضاح وی زمان‌بر خواهد بود، به همین دلیل باید فورا سازمان بازرسی و تعزیرات حکومتی وارد عمل شوند.

انتهای پیام/ذ

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید