خبر فوری

ایران با هیچ تهدیدی از میدان بیرون نمی رود

رخدادهای 30 خرداد 64

چکیده:

امام خمینی: ایران زیر بار هیچ ظلمی نمی رود و با هیچ تهدیدی از میدان بیرون نمی رود.

 

آیت الله خامنه ای: آنها می خواهند ملت ما را شکست بدهند؛ اشتباه می کنند، این ملت می ایستد تا دشمن را به زانو درآورد.

 

هاشمی: ما از تشکیل دادگاهی برای بررسی جنگ ابائی نداریم.

 

امام خمینی: ایران با هیچ تهدیدی از میدان بیرون نمی رود

به مناسبت عید سعید فطر رئیس جمهور، رئیس دیوان عالی کشور، اعضای شورای نگهبان، هیأت رئیسه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای عالی قضایی، وزرا و روحانیون با امام امت دیدار کردند.

امام در این دیدار فرمودند: در تاریخ دنیا هیچ سابقه ندارد، تمام تاریخ دنیا را شما بگردید این را پیدا نمی کنید که با این وضع، با این کیفیت، با این ارعاب و ترساندن های مردم و با این بمباران کردن مناطق – حتی تهران – این طور مردم بریزند بیرون که نتواند دیگر کسی بگوید که مردم جنگ نمی خواهند! مردم جنگ نمی خواهند، اما دفاع دارند این (جنگ جنگ تا پیروزی) که مردم می گویند، این جنگ دفاعی است.

امام ادامه دادند: خیال می کردند که اختلاف می توانند ایجاد کنند در ایران، هی دامن زدند به این که هی اختلاف است! هی اختلاف است! سران با هم اختلاف دارند! مردم دیگر خسته شدند رو به اختلاف رفتند! خیال می کردند با دعوت به اختلاف، مردم اختلاف پیدا می کنند. یک وقت چشم های بسته شان را باز کردند و دیدند که ایران یکپارچه قیام کرد. روز قدس یکدفعه سیلی زد به صورت همه شان و تحلیل عملی ای که ملت ایران کرد، تمام تحلیل های آنها را نقش بر آب کرد.

امام در پایان فرمودند: شما به دنیا ثابت کردید که ایران زیر بار هیچ ظلمی نمی رود و ایران با هیچ تهدیدی از میدان بیرون نمی رود و ایران متکی به یک قدرت عظیم است و آن قدرت خدا. کسی که متکی به قدرت خداست، کسی که ایمان در قلب او هست، کسی که علم به معاد دارد و خدا را می شناسد و قضای الهی را می داند، این از این معانی از میدان در نمی رود.(1)

 

آیت الله خامنه ای: این ملت می ایستد تا دشمن را به زانو درآورد

نماز عید سعید فطر در تهران با حضور گسترده و پرشور مردم به امامت آیت الله خامنه ای امام جمعه تهران و رئیس جمهور کشورمان اقامه شد.

رئیس جمهور در خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به راهپیمایی پرشور مردم در روز جهانی قدس علی رغم تهدیدات دشمن بعثی گفت: قدرت های بزرگ با چنین ملتی چه کار می توانند بکنند آنها خیال می کنند با رهبر انقلاب و دستگاه های مسئول کشور در جنگ هستند در حالی که با یک ملت چهل میلیونی رو به رو و سینه به سینه هستند که از تهدیدهای آنان کوچکترین هراسی به دل راه نمی دهند.

رئیس جمهور افزود: جنگ با یک چنین ملتی جنگ موفقی نیست آمریکا هم هرجا که با ملت ها وارد جنگ شد جز رسوایی چیزی ندید. هر قدرت بزرگ و هر دستگاه پیچیده در مقابل یک ملت هرگز کامیاب نمی شود آنهم مردمی مثل مردم ما که با دست خالی رژیم تا دندان مسلح و ارتجاعی شاه را نابود کردند. آنها می خواهند ملت ما را شکست بدهند؛ اشتباه می کنند، این ملت می ایستد تا دشمن را به زانو درآورد.(2)

 

دیدار کارداران کشورهای اسلامی با هاشمی

آیت الله هاشمی رفسنجانی نماینده امام در شورای عالی دفاع و رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با نمایندگان کشورهای اسلامی به مناسبت عید سعید فطر بار دیگر شروط جمهوری اسلامی را برای خاتمه جنگ به آنها متذکر شد.

آقای هاشمی گفت: شرایطی را که ما برای خاتمه جنگ مطرح می کنیم نه تنها عادلانه است بلکه مقداری گذشت و اغماض نیز در آن وجود دارد ما از تشکیل دادگاهی برای بررسی جنگ ابائی نداریم اما باید دولت ها و جوامع متجاوز بودن رژیم عراق را بپذیرند و این موضوع نباید به دادگاه ارجاع شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تصور این که پذیرش حق و عدالت و کیفر دادن متجاوزان عراق باعث گسترش جنگ یا آشوب به کشورهای مجاور می شود درست نیست بلکه ما اطمینان می دهیم که چنین وضعیتی باعث آرامش و اطمینان و روابط دوستی بین کشورهای منطقه خواهد شد.

آقای هاشمی در مورد مقابله به مثل در مقابل حملات عراق به مناطق مسکونی نیز گفت: ما از حمله به غیرنظامیان و مناطق مسکونی و کاربرد اسلحه شیمیایی و حمله به خطوط هوائی به شدت متنفریم و در صورت اقدام دشمن ناچار در حد بازداشتن طرف اقدام به مقابله به مثل می کنیم.(3)

منابع:

1. اطلاعات، 1 تیر 64، ص 3
2. جمهوری اسلامی، 1 تیر 64، ص 11
3. جمهوری اسلامی، 1 تیر 64، ص 10

انتهای متن/

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید