خبر فوری

برگزاری سومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در شهرستان رودان

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان سومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی با موضوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان رودان با حضور فرماندار، مدیر شبکه بهداشت و درمان و مسئولین دستگاه های اجرایی شهرستان برگزار شد.

در این نشست دکتر حسینی، مدیر شبکه بهداشت گفت: بیماری تب کریمه کنگو یکی از مهم ترین و خطرناک ترین بیماری های مشترک بین انسان و دام می باشد که با توجه به شروع فصل گرما و فعالیت کنه ها شیوع آن گسترده می گردد .

وی از مهمترین راه های پیشگیری این بیماری را، آموزش و ترویج افراد در معرض خطر، استفاده از حمام ضد کنه برای دام ها و سم پاشی اصولی دامداری ها و همچنین تشدید نظارت بر گوشت قرمز و جلوگیری از کشتار غیرمجاز بیان نمود.

سلمان آهسته، کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماریها و دکتر مرادی، ضمن تشریح روند بیماری و نقش کنه ها در انتقال این بیماری ، افزود: کشتار غیر مجاز دام، قاچاق دام های آلوده و تماس با دام از جمله راه ها و عوامل انتقال این بیماری به انسان می باشد و برای پیشگیری و کنترل این بیماری باید نظارت بر کشتارگاه ها و مراکز عرضه گوشت افزایش یابد.

در جمع بندی این جلسه فیصل ضرغامی، فرماندار شهرستان رودان، اهمیت کنترل و پیشگیری این بیماری را یاد آور شده و ضمن اظهار تشکر از اهتمام شبکه بهداشت و شبکه دامپزشکی در خصوص پیشگیری از این بیماری، از اعضا کارگروه خواست حداکثر تلاش خود را برای پیشگیری از این بیماری به کار ببندند و نهایت همکاری را با شبکه بهداشت و درمان و شبکه دامپزشکی داشته باشند.

در پایان این جلسه مواردی مصوب و به اعضا جهت اجرا ابلاغ شد که مهمترین موارد آن عبارتند از : برگزاری جلسات آموزشی در مورد این بیماری در روستاها، برگزاری دوره های بازآموزی برای کلیه پرسنل بهداشتی و درمانی، برگزاری کلاس های آموزشی جهت قصابان و صلاخان، اعلام و ترویج اصول پیشگیری از این بیماری از طریق تریبون نماز جمعه و امامان جماعات شهر و روستاها ،آمادگی بیمارستان امام علی (ع) جهت تامین داروهای مورد نیاز و بخش های بستری ایزوله .

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید