خبر فوری

در عید فطر صله رحم فراموش نشود/ فرزندان رمضان واهمه‌ای از تحریم‌ها ندارند

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، صبح امروز نماز باشکوه عید سعید فطر به امامت آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در مصلی این شهر اقامه شد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت:‌ مردم مؤمن و خداجو یک ماه روزه گرفتند و امروز عیدی و پاداش خود را از میزبان خواهند گرفت؛ اما آنچه مهم است حفظ روحیه معنوی است که در این ماه کسب کرده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به آداب روز عید سعید فطر افزود: در این روز پس از زیارت اهل قبور، باید صله رحم را بجا آورد و به دیدن فامیل و نیازمندان رفت و به حال محرومان رسیدگی کرد.

امام جمعه بندرعباس تصریح‌کرد: در هیچ جامعه‌ای فقیر و نیازمند وجود ندارد، مگر اینکه حق فقرا و محرومان در آن جامعه ضایع شود، ثروتمندان، حق مستمندان را از اموال خود جدا کرده و با انفاق در راه خدا به صاحبان اصلی آن  پرداخت کنند.

 آیت‌الله نعیم‌آبادی با تاکید بر پرداخت خمس گفت: اگر جامعه به درستی خمس دهد سالیانه 300 هزار میلیارد تومان خمس جمع‌آوری و تمام کمبودها و کاستی‌ها برطرف خواهدشد، اما متأسفانه برخی‌ها خمس نمی‌دهند و نسبت به پرداخت حق فقرا و نیازمندان بی‌توجه‌اند، این دسته از افراد بدانند که حال و روز فقرا به دلیل عدم پرداخت خمس است.

وی ادامه‌داد: کسانی که خمس به آنان تعلق می‌گیرد بدانند که حق تصرف در اموال را ندارند، اگر خمس پرداخت شود فقر و تنگدستی از جامعه رخت برخواهد بست و هیچ فقیری در جامعه وجود ندارد.

امام جمعه بندرعباس بیان‌داشت: استکبار با فشارهای اقتصادی و به تعبیری، گرانی، به دنبال نومیدی و دورکردن مردم از نظام مقدس و انقلاب اسلامی است، اما غافل از آن است که مردم ایران، فرزندان رمضان و روزه‌اند و ترس و واهمه‌ای از تحریم‌ها ندارند.

نعیم‌آبادی تصریح‌کرد: البته دولت باید بر قیمت اجناس و بازار نظارت دقیق داشته باشد و این نظارت باید برای محسوس باشد، دولت همچنین باید با قاچاقچیان ارز برخورد جدی کند.

وی ادامه داد: مردم ایران اسلامی به خوبی می‌دانند که پیروز واقعی در جنگ کسی است که فقط یک دقیقه بیشتر استقامت کند.

امام جمعه بندرعباس به دستاوردها و برکات فراوان نظام مقدس و انقلاب اسلامی ایران اشاره و تأکیدکرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بیشتر ایران امکانات همچون آب آشامیدنی سالم و جاده محروم بودند اما امروزه به برکت خون شهدا، دورترین نقاط کشور از امکانات آب و برق و … بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/ر

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید