خبر فوری

آغاز ثبت نام بیمه فعالان قرآنی در جزیره قشم

به گزارش هرمزبان به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،علیرضا کمساری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ثبت نام بیمه فعالان قرآنی در جزیره قشم آغاز شده است.

وی افزود:به منظوربهبود معیشت و تأمین رفاه هر چه بیشتر فعالان این عرصه از این پس فعالان قرآنی جزیره قشم در رشته‌های مختلف زیر پوشش صندوق اعتباری هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می‌گیرند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تأمین و جبران هزینه‌های درمانی حوزه سلامت فعالان قرآنی همچنین ارتقاء منزلت اجتماعی و زمینه سازی برای استفاده از تسهیلات دوران بازنشستگی از اهداف دیگر این طرح است.

علیرضا کمساری ازبیمه تامین اجتماعی و استفاده از وام بانکی به عنوان تسهیلات ویژه صندوق اعتباری هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نام برد.

 وی افزود: فعالان قرآنی در بدو شمول باید حداقل ۱۸ سال تمام داشته باشند و سن بانوان کمتر از ۴۵ سال و سن آقایان کمتر از ۵۰ سال باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه از ۱۸ درصد حق بیمه فعالان قرآنی، ۱۰ درصد از سوی دولت و هشت درصد از سوی فعالان قرآنی، پرداخت می‌شود، افزود: ۵۰ درصد از سرانه درمان افراد تحت تکفل بیمه شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۵۰ درصد باقی مانده از سوی فعالان قرآنی، پرداخت می‌شود.

فعالان قرآنی علاقمند می‌توانند برای انجام فرآیند ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت https://qia.farhang.gov.ir و یا به امور فرهنگی قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم مراجعه کنند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید