خبر فوری

اهدای بیش از ده هزار جلد کتاب در هرمزگان

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در  هرمزگان ، علیرضا درویش نژاد در گفتگو با خیرنگاران گفت : اشاعه و ترویج فرهنگ مطالعه یکی از مهمترین وظایف دستگاه های فرهنگی کشور است و در همین راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هر ساله مبادرت به اهدای کتاب به کتابخانه ها ، مدارس ، دانشگاه ها ، موسسات فرهنگی و… می نماید.

وی افزود : منبع بخشی از کتاب های اهدایی تفاهم نامه فیما بین معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد و بخشی دیگر از خرید کتاب از مولفان استان تامین می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اظهار داشت : در سه ماهه نخست امسال بیش از ده هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف دینی ، قرآنی ، تاریخ ، ادبیات ، علمی ، روانشناسی ، کمک درسی ، کودک و نوجوان و… می باشد که در سطح شهرستان های مختلف استان توزیع گردید.

درویش نژاد بر ضرورت نیاز سنجی مطالعات استان تاکید کرد و بیان داشت :طی چند سال اخیر سعی کرده ایم توزیع کتاب ها بر اساس نیازهای مطالعاتی هر منطقه باشد که این اقدام باعث شده است فرهنگ مطالعه و کتابخوانی مسیر سعودی داشته باشد.

وی عنوان کرد : نقش خیران فرهنگی در توسعه فرهنگ اهدای کتاب بسیار حائز اهمیت است و با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته نقش این قشر در توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی افزایش یافته است.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید