خبر فوری

برگزاری کلاس آموزشی «تب کریمه کنگو» در بیمارستان امام علی (ع) رودان

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان با توجه به اهمیت پیشگیری از بیماری «تب کریمه کنگو» (CCHF) و بالا بردن سطح آگاهی پرسنل، واحد مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان با همکاری دکتر سعیدی نیا، متخصص بیماریهای عفونی بیمارستان امام علی (ع) کلاس آموزشی آشنایی با تب خونریزی‌ دهنده کریمه-کنگو را برای گروه های هدف پزشکان، پرستاران و کارکنان بیمارستان برگزار کرد.

دکتر زینب سعیدی نیا، متخصص بیماری های عفونی بیمارستان امام علی (ع) شهرستان رودان در این رابطه گفت: تب خونریزی‌ دهنده کریمه-کنگو، بیماری حاد تب‌دار و خونریزی دهنده ای است که از طریق گزش کنه و تماس با خون یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.

دکتر سعیدی نیا، مباحثی از جمله  مشخصات عامل بیماری، راه های انتقال، روش تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری را برای حاضران در این جلسه تشریح کرد.  

این بیماری برای اولین بار در سال ۱۹۴۴ در کریمه اوکراین ظاهر و نام تب خونریزی دهنده برای آن انتخاب شد. تب خونریزی ‌دهنده کریمه-کنگو، بیماری شدیدی بوده که همراه با مرگ و میر حدود ۳۰درصد بروز کرده و شیوع بیمارستانی آن نیز بسیار بالا است.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید