خبر فوری

صادرات ۳ میلیون دلار صنایع دستی هرمزگان به کشور‌های حاشیه خلیج فارس

به گزارش هرمزبان به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،اشکان مختاری سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت:پارسال هنرمندان استان ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار دلار صنایع دستی از هرمزگان صادر کردند .

وی افزود: امسال برای رونق صنایع دستی هرمزگان ۱۴ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است و تسهیلات با بهره ۴ درصدبه مناطق مرزی و ۶ درصد روستاییان پرداخت می‌شود.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: سرانه ایجاد اشتغال در صنایع دستی پایین و بین ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان است وبانوان روستایی می‌توانند برای ارائه هنر و توانمندی اقتصادی از این تسهیلات استفاده کنند.

مختاری افزود: افزایش مراکز خلاق صنایع دستی به ۲۰ مرکز، تدوین و جمع آوری اطلس گردشگری استان و اتمام و مرمت آثار تاریخی از اولویت میراث فرهنگی استان است.

 وی گفت:۲۰ جشنواره و نمایشگاه تا پایان سال در استان برگزار می‌شود و مهم ترین آن نخستین همایش گردشگری دریایی کشور است که زمستان امسال در هرمزگان برگزار می‌شود.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان افزود:امسال همچنین معماری بومی و محلی از بندرکنگ شهرستان لنگه تا بندر لافت جزیره قشم کاندیدای ثبت جهانی می‌شود.

هرمزگان با ۳۵۸ اثر تاریخی و فرهنگی ثبت شده در فهرست میراث ملی و یک اثر ثبت شده در میراث جهانی یونسکو (دانش دریانوردی سنتی و لنج سازی سنتی) است.

۱۷ محصول صنایع دستی استان دارای مهر اصالت ملی و ۳ اثر دارای مهر اصالت بین المللی است.

هرمزگان با ۱۴ جزیره یکی از استان‌های هدف گردشگری در کشور است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید