خبر فوری
هرمزبان:مدیرکل صنایع خودرو وزارت صنعت گفت:سوداگری دلالان و افزایش تقاضای خرید سبب گرانی و نابسامانی بازار خودرو شده است.

افزایش تقاضای خرید و سوداگری دلالان عامل آشفته بازار خودرو

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خاکساری کارشناس خودرو در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص وضعیت بازار خودرو گفت: طی چند ماه گذشته به دلیل کاهش عرضه خودرو از سوی خودروسازان شاهد افزایش قیمت ها در بازار بودیم.

وی با انتقاد از قیمت بالای خودرو در کشور اظهار داشت:در دنیا قیمت خودروی مناسب و ایمن با حقوق و درآمد مردم تناسب دارد به طوریکه یک کارمند و یا مهندس خودرو ساز با 4 تا 6 ماه پس انداز حقوق خود  می تواند اقدام به خرید خودرو کند.

این کارشناس خودرو تصریح کرد:صنعت خودرو کشور از نظر کیفی و قیمتی مصرف کننده  را راضی نکرده است. کشور ما دارای نرخ مالکیت 175 خودرو به ازای هر1000 نفر است یعنی 40 درصد خانوارها خودرو ندارند.

وی ادامه داد:در شرایط کنونی به نظر می رسد خودرو ها دپو شده است ؛ اگر خودروسازان نمی توانند تقاضا ی موجود را پاسخگو باشند باید واردات  خودور آسان شود.

خودرو دپو نشده است

بر اساس این گزارش قناتی مدیرکل صنایع خودرو وزارت صنعت معدن و تجارت در این خصوص تصریح کرد: در سه ماهه اول سال در مجموع 260 هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده که نسبت به سال قبل 35 درصد رشد داشته است ؛ از این تعداد 245 هزار دستگاه قرارداد فروش بسته شده است .

وی ادامه داد:همچنین تا پایان سال گذشته یک میلیون  و 480 هزار دستگاه عرضه شد و هیچ خودرویی انبار نشده است.

قناتی تصریح کرد: خودرو ساز باید منابع خود راتامین کند و  بنابراین محصول خود را عرضه می کند؛ این افزایش قیمت زاییده دست دلالان است و مبنای واقعی ندارد.

قناتی افزود:در شرایط کنونی اقتصاد کشور، نقدینگی به سمت بازار خودرو آمده و تقاضای زیاد در این بازار ایجاد شده است . نیاز بازار در سال یک میلیون و پانصد هزار دستگاه است و در مواقعی مثل این که در بازار مشکلی به وجود می آید اجازه پیش فروش بیشتری به خودرو ساز داده می شود.

افزایش قراردادهای پیش فروش خودرو راهکار رفع مشکل 

وی تاکید کرد :برای رفع مشکل کنونی به خودرو سازان ، عرضه بیشتر در قالب طرح های پیش فروش در این اعیاد ابلاغ شده است. این وضعیت به نفع خودرو ساز نیست.

قناتی افزود:باید هیجان بازار کنترل شود در این راستا نوع قرارداد های پیش فروش فروش می تواند التهاب بازار را کنترل کندو کمتر از یک ماه ثبات به بازار باز خواهد گشت.

در حال تکمیل..

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید