خبر فوری

قایقرانان بندرعباسی در فاضلاب تمرین می‌کنند/خیلی گفته‌ایم حمایت کنید اما…

یگانه یاقوت پور در گفت‌وگو با ایسنا، ‌بیان کرد: در مسابقات قایقرانی بین‌قاره‌ای اسپانیا در رده سنی آزاد رشته دراگون بوت در مسافت 200 متر بین 12تیم شرکت‌کننده توانستیم مقام دوم را کسب کنیم.

وی افزود: در این مسابقات در دو مرحله اول با بهترین زمان توانستیم موفق ظاهر شده و در مرحله نهایی به دلیل اینکه نمی‌توانستیم تیم را از ترکیب آقایان و بانوان چینش کنیم، نتوانستیم مقام اول را کسب کنیم که این پیروزی برای ما ارزشمندتر بود.

یاقوت پور ادامه داد: در این مسابقات 4 تیم از کشور اسپانیا حضور داشتند و دیگر تیم‌ها از کشورهای ایران، استرالیا، کانادا، چین، آلمان، بلژیک و ایتالیا بودند.

وی تصریح کرد: تیم سکان ایران در بخش بانوان به‌عنوان نماینده کشورمان در این مسابقات حضور داشت و بنده و انسیه پور عبدالهی از استان هرمزگان در این تیم حضور داشتیم که البته پور عبدالهی عضو تیم تهران است و اصالت بندرعباسی دارد و دیگر اعضای تیم از نقاط مختلف کشور بودند.

در هیچ‌کدام از مسابقاتی که اعزام شده‌ام مورد حمایت هیئت قایقرانی قرار نگرفته‌ام

یاقوت پور ابراز کرد: هر ورزشکاری از هر نقطه‌ای که به مسابقات اعزام می‌شود نیازمند حمایت هیئت قایقرانی شهر خود است که متأسفانه در هیچ‌کدام از مسابقاتی که اعزام شده‌ام مورد حمایت هیئت  قایقرانی قرار نگرفته‌ام و همیشه مجبور هستیم هزینه‌های اعزام را خودمان بدهیم یا اینکه اسپانسری ما را حمایت مالی کند که برای اعزام در این مسابقات یک سوم هزینه‌ها را توانستیم از طریق اسپانسر تأمین کنیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر زیر نظر “سجاد کریمی” در رشته قایق تک‌نفره در باشگاه ناخدا تمرین می‌کنم اما در مسابقاتی که اعزام می‌شوم در رشته قایق گروهی شرکت می‌کنم که به تازگی زیر نظر اساتیدم خانم‌ها سایبانی و قائمی در رشته قایق گروهی نیز تمرین می‌کنم.

اوایل فعالیتم در قایق گروهی فعالیت می کردم اما اکنون قایق‌های تک‌نفره

یاقوت پور اظهار کرد: اوایل فعالیتم قایق گروهی کار می‌کردم و پس یک وقفه قایق‌های تک‌نفره را آغاز کردم و برای مسابقات مجبور شدم هم قایق تک‌نفره و هم ‌گروهی را ادامه دهم.

وی اضافه کرد: قایق گروهی با همت اعضای تیم است که می‌تواند به موفقیت برسد، ده‌نفره و بیست نفره است که با ضرب طبل زننده ریتم پاروزنی ادامه می‌یابد ولی در قایق تک‌نفره همه فعالیت بر عهده خود فرد است.

از فروردین 94 رشته قایقرانی را آغاز کردم

یاقوت پور عنوان کرد: از فروردین 94 رشته قایقرانی را آغاز کردم و در خرداد همان سال برای مسابقات عازم کشور چین شدم و تیم ما توانست مدال برنز مسابقات را کسب کند و بعدازآن در مهر 94 در مسابقات قهرمانی کشور رتبه اول را کسب کردیم و در دی‌ماه آن سال در انتخابی اولیه تیم ملی انتخاب شدم و در اسفند 94 نیز برای مسابقات عازم استان بوشهر شدیم.

وی افزود: بعدازآن مسابقه قایق گروهی را کنار گذاشتم و پس از مدتی قایق تک‌نفره را آغاز کردم و مجدداً در مسابقات گروهی شرکت کردم.

‌ورزشکاران در فاضلاب به تمرین می‌پردازند

این قایقران ادامه داد: شرایط قایقرانی در بندرعباس بسیار بد است و محلی که برای تمرین قایقرانی در نظر گرفته شده است؛ اصلاً مناسب نیست و ورزشکاران این رشته در فاضلاب به تمرین می‌پردازند و تغییری برای بهبود این اوضاع صورت نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: نیازمند اسکله‌ای برای سوارشدن قایق‌ها در این اسکله هستیم که این امکان محقق نشده است و ورزشکاران مجبورند در گل‌ولای آغشته با فاضلاب قدم بردارند و دورتادور پیست نیز پر از صدف‌های برنده است و باعث زخمی شدن ورزشکاران می‌شود.

یاقوت پور خاطرنشان کرد: پیست بندرعباس به هیچ سطل زباله و هیچ شیر آبی مجهز نیست و ورزشکاران نمی‌توانند دست و پای خود را پس از تمرین بشویند.

وی ابراز کرد: متأسفانه با چنین شرایطی ورزشکاران به تمرین در این محل می‌پردازند و هیچ فردی این مشکلات را جز ورزشکاران از نزدیک لمس نمی‌کند.

تهیه پارو که وظیفه هیئت قایقرانی است را خود ورزشکاران انجام می‌دهند

این قایقران اضافه کرد: برای تمرین قایق گروهی حتی تهیه پارو که وظیفه هیئت قایقرانی است را خود ورزشکاران انجام می‌دهند و بسیار به ورزشکاران از هر لحاظ فشار وارد است و در این سال‌ها کمتر تغییری را شاهد هستیم.

وی عنوان کرد: برای تمرین قایق گروهی قایقی برای ورزشکاران بندرعباسی بوده است که 10 سال پیش در تهران مورد استفاده قرار می‌گرفته و در اختیار ورزشکاران قرار گرفته‌ و بارها این قایق تعمیر شده است.

یاقوت پور بیان کرد: این قایق که وزنی بالغ‌بر 200 کیلوگرم دارد هیچ‌گونه چرخی برای حمل ندارد و ورزشکاران خود این قایق را تا پیست تمرین حمل می‌کنند.

بعد از سالیان دراز یک قایق دیگر گروهی را به بندرعباس آورده‌اند که آن‌هم دست‌دوم بود

وی خاطرنشان کرد: بعد از سالیان دراز یک قایق دیگر گروهی را به بندرعباس آورده‌اند که آن‌هم دست‌دوم بوده است و شرایط بهتری را نسبت به قایق قبلی داشته است.

این ورزشکار اظهار کرد: برای تمرینات در حین پاروزنی نیاز به ریتم با صدای طبل هست که در بندرعباس از یک قوطی که صدای طبل را ایجاد کند استفاده می‌شود و یا فردی خود با صدایش تیم را برای پاروزنی هدایت می‌کند و در مسابقات بسیار مشکل‌آفرین است.

 به دلیل بی‌توجهی به این ورزش طبل هم نداریم

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه طبل هزینه خاصی هم ندارد اما به دلیل بی‌توجهی به این ورزش کوچک‌ترین وسیله نیز مهیا نمی‌شود اما با وجود عدم‌حمایت‌ها ورزشکاران ملی‌پوش بسیاری از هرمزگان در این رشته در حال فعالیت هستند.

تصمیم گرفتم زیر نظر هیئت قایقرانی قشم فعالیت ورزشی خود را ادامه دهم

یاقوت پور افزود: پس از بازگشت از مسابقات اسپانیا از هیئت قایقرانی استان هرمزگان هیچ فردی به استقبالم نیامد و تنها رئیس هیئت قایقرانی قشم به استقبالم آمده بود و از این بعد تصمیم گرفتم زیر نظر هیئت قایقرانی قشم فعالیت ورزشی خود را ادامه دهم.

وی ادامه داد: در مسابقات اسپانیا به دلیل اینکه کم سن ترین بودم برای مسابقات قهرمانی جهان زیر 24 سال انتخاب شدم که اواخر تیرماه در کشور مجارستان برگزار می‌شود و امیدوارم اگر حمایتی صورت بگیرد، بتوانم در این مسابقات حضور یابم.

وقتی حمایتی نمی‌شویم سخنی باقی نمی‌ماند

این قایقران افزود: خیلی گفته‌ایم حمایت کنید اما حمایتی صورت نمی‌گیرد و این به سخنی تکراری بدل شده است، ما کنار نمی‌کشیم و به هر نحوی کار خود را ادامه می‌دهیم.

وی در پایان گفت: مسئولین خود شاهد این هستند که ورزشکاران قایقرانی بندرعباس با چه شرایطی در این گرمای طاقت‌فرسا به تمرینات خود ادامه می‌دهند و وقتی حمایتی نمی‌شویم؛ سخنی باقی نمی‌ماند.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید