خبر فوری

ایالت واشنگتن شرکت‌های گوگل و فیس بوک را تحت تعقیب قضایی قرار می‌دهد

ایالت واشنگتن شرکت‌های گوگل و فیس‌بوک را تحت تعقیب قضایی قرار می‌دهدبه گزارش هرمزبان به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ایالت واشنگتن واقع در شمال غرب آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد در دستگاه قضایی گوگل و فیس بوک را تحت تعقیب قرار می‌دهد؛ زیرا قانون محلی را درباره تبلیغات سیاسی نقض کرده اند.

باب فرگوسن، دادستان کل ایالت واشنگتن، در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد قانون به نهاد‌هایی که فضا‌های تبلیغاتی برای پیام‌های سیاسی را می‌فروشند، مانند دو غول فناوری گوگل و فیس بوک، مقرر می‌کند اطلاعات مربوط به کسانی را که این فضا‌ها را خریداری می‌کنند، حفظ کنند و آن‌ها باید این اطلاعات را در دسترس عموم قرار دهند.

به گفته دستگاه قضایی این ایالت که شهر اصلی آن سیاتل است، گوگل و فیس بوک از چند سال پیش به تعهدات خود عمل نکرده اند.

به گفته فرگوسن، نامزد‌های انتخاباتی و گروه‌های سیاسی در ۱۰ سال اخیر حدود ۳/۴ میلیون دلار برای تبلیغ به فیس بوک و ۱/۵ میلیون دلار به گوگل پرداخت کرده اند.

فرگوسن تاکید کرد: «قانون برای همه اجرا می‌شود خواه یک روزنامه شهری کوچک باشد یا یک شرکت بزرگ. مردم حق دارند بدانند چه کسانی برای تبلیغات سیاسی پول می‌پردازند».

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید