خبر فوری
هرمزبان:امام خمینی خواستار وحدت سیاسی مقابل آمریکا بود/ امام قدس را قبله «جهاد» قرار داد

امام خمینی خواستار وحدت سیاسی مقابل آمریکا بود/ امام قدس را قبله «جهاد» قرار داد

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در گفت‌وگو با فارس: 

 شیخ «ماهر حمود» از روحانیون سرشناس لبنان، تاکید کرد که علاوه بر جمع میان نظریه سیاسی و تجدید دین در شخصیت امام، باید قدرت رهبری را هم به آن اضافه کرد که غربی‌ها از آن تعبیر به سحر می‌کنند.

به گزارش هرمزبان به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شیخ «ماهر حمود» رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در لبنان، در گفت‌وگو با گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، درباره شخصیت امام خمینی (ره) گفت، امام خمینی خواستار وحدت سیاسی مقابل آمریکا بود. 

حمود توضیح داد: امام خمینی بُعد سیاسی اسلام را تجدید کردند و نظریه‌ای از اسلام را اجرایی کردند که نشان داد اسلام قادر به ایجاد نظامی معاصر طبق دستاوردهای قرن بیستم است. ایشان شخصیتی روحانی و زاهدانه و عابدانه همراه با رویکردی سیاسی داشتند و به همین دلیل شخصیتی متمایز بودند. علاوه بر جمع میان نظریه سیاسی و تجدید دین در شخصیت امام، باید قدرت رهبری را هم به آن اضافه کرد که غربی‌ها از آن تعبیر به سحر می‌کنند. زیرا امام قادر بود با کلمات خود تعداد زیادی از مردم را جمع کند و آنها را برای شهادت آماده نماید. اعتماد به نفس و اعتماد به آینده نیز از دیگر ویژگی های شخصیتی امام خمینی بود و پس از مدتی از انقلاب، کادر موردنظر خود را طبق رویکرد دینی و سیاسی اش تربیت کرد. 

این روحانی لبنان در ادامه به بیان اندیشه و مواضع امام در قبال دشمنان امت اسلامی و مسأله فلسطین و وحدت مسلمین اشاره کرد و گفت: امام خمینی از ابتدا مسلمانان را به وحدت صف دعوت کرد و قدس را قبله جهاد و عنوان وحدت میان مسلمانان قرار داد. درخواست ایشان وحدت سیاسی و یکی شدن مواضع سیاسی در برابر آمریکا بود.

به گفته حمود، «موضوع فلسطین از همان ابتدا در ذهن امام خمینی مشخص بود و با صدور فتوا مبنی بر تحویل خمس و زکات به انقلاب فلسطین نمایان شد. دیدگاه امام در قبال فلسطین یک شعار حقیقی مبتنی بر نظریه سیاسی بود و ایشان و امام خامنه‌ای پس از وی همانند روزهای اول شعار عظیم فلسطین را مطرح می‌کنند و تغییری در آن نداده ‌اند. این در حالی است که دیگر گروه‌ها در جهان اسلام پس از ده سال شعار فلسطین، به رویکردهای مسالمت آمیز و راهکار دودولتی روی آورده‌اند.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت افزود: انقلاب اسلامی در جهان اسلام به ویژه بر روی مقاومت لبنان و فلسطین و عراق و یمن تاثیرات بزرگی داشت و تلاش خیلی‌ها برای آسیب زدن به آن ناکام ماند. توطئه‌هایی که علیه ایران طراحی و اجرا می شود به صاحبان خود باز می گردد و به لطف خداوند شعارهای انقلاب اسلامی پیروز و محقق خواهد شد. هزینه های زیادی تحت نظارت آمریکا صرف می شود تا در میان عرب ها ایران را به جای اسرائیل دشمن معرفی کنند. 

وی در پایان رهبر معظم انقلاب را ادامه دهنده راه حضرت امام دانست و تاکید کرد: امام خامنه ای چیزی از امام خمینی کم ندارند و قدرت ایشان همه را شگفت زده کرده است. سال های رهبری ایشان همراه با برکت و تولید و ثبات و استقامت بوده و امام خامنه ای راه و روش امام خمینی را ادامه می دهند و متناسب با شرایط جدید، چیزهایی نیز به آن اضافه می کنند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید