خبر فوری

یک رسوایی دیگر برای فیس‌بوک

رسوایی دیگر برای فیس بوکبه گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس گزارشی که اخیرا نیویورک تایمز منتشر کرده است، شرکت فیس بوک با حداقل ۶۰ شرکت سازنده گوشی از جمله اپل، گوگل، بلک بری و مایکروسافت قرارداد امضا کرده تا اطلاعات کاربران و دوستانی را که با کاربر ارتباط دارند، در اختیار آنان قرار دهد.

بر اساس این گزارش، اطلاعات فاش شده از کاربران بدون کسب رضایت آنان در اختیار شرکت‌های دیگر قرار داده می‌شده است. با وجود رسوایی‌های روزافزون فیس بوک، به نظر می‌رسد این شرکت راه سختی برای ترمیم وجهه از دست رفته خود پیش رو داشته باشد. ماه مارس بود که اعلام شد «Cambridge Analytica»، شرکت “مدیریت در سرویس‌های فناوری اطلاعات” از اطلاعات شخصی کاربران فیس بوک در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوء استفاده کرده است. پس از این رسوایی، مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک اطمینان داد که از این پس اقدامات بیشتری برای امنیت اطلاعات کاربران در دستور کار قرار دهد.

رسوایی اخیر زمانی آشکار شد که  یکی از کارمندان نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۳ با یک گوشی بلک‌بری عضو فیس بوک عضو شد و ۵۵۰ دوست خود را در فیس بوک دنبال کرد. این فرد پس از آن با یکی دیگر از برنامه‌های شبکه اجتماعی بلک بری به نام «The Hub» نیز از طریق حساب کاربری فیس‌بوک خود وارد و متوجه شد که با این برنامه می‌تواند اطلاعات و پست‌های  ۲۹۵ هزار کاربر دیگر را مشاهده کند و آن‌ها هم می‌توانستند به اطلاعات او دست یابند.

فیس بوک در جوابی به نیویورک تایمز اعلام کرده این قرارداد‌ها به هیچ وجه مخالف دستورالعمل سال ۲۰۱۱ فدرال نیست، چون گوگل، اپل، بلک‌بری و دیگر شرکت‌هایی از این قبیل مانند شرکت‌های خدماتی عمل می‌کنند و فقط قرار است به کاربران خدمات ارائه دهند. در ادامه این دفاعیه یکی از مسئولان فیس بوک گفته که اینگونه قرارداد‌ها و شراکت‌ها کاملا با حکم کمیته بازرگانی فدرال همخوانی دارد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید