خبر فوری

یک زن لبنانی به اتهام توهین به مردم مصر بازداشت شد

یک زن لبنانی به اتهام توهین به مردم مصر بازداشت شدبه گزارش هرمزبان به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، دادستانی مصر روز شنبه دستور بازداشت یک زن لبنانی را به جرم توهین به مردم این کشور صادر کرد.

خبرگزاری منای مصر روز شنبه گزارش هرمزبان به نقل از داد ­دادستانی این کشور دستور بازداشت یک زن لبنانی را که در صفحه فیس بوک خود یک کلیپ ویدئویی از آزار و اذیت جنسی در مصر منتشر کرده بود صادر و وی را به توهین به مردم این کشور متهم کرد.

منابع امنیتی مصر اعلام کردند مونا المذبوح پس از آنکه کلیپ ویدئویی خود را به رسانه‌های اجتماعی ارسال کرد و در حال سپری کردن آخرین روز از اقامت خود در این کشور بود، در فرودگاه قاهره، پایتخت مصر بازداشت شد.

دادستانی مصر دستور بازداشت موقت المذبوح را به مدت ۴ روز صادر کرد.

ماه گذشته نیز پلیس مصر امل فتحی، یکی از فعالان زن را به دلیل ارسال تصویر ویدئویی به رسانه‌های اجتماعی در انتقاد از دولت مصر و همچنین عدم توانایی دولت در محافظت از زنان در مقابله با آزار و اذیت جنسی و وخیم شدن شرایط زندگی در این کشور، بازداشت کرد.

امل فتحی به اتهام برانگیختن احساسات عمومی در براندازی سیستم حاکم، انتشار اکاذیب و سوء استفاده از رسانه‌های اجتماعی مصر تحت بازجویی قرار گرفت.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید