کرمان| تعیین تکلیف مدارس فاقد استحکام کرمان تا مهر؛ راهی جز دو شیفت کردن مدارس نداریم

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمان، علی بابایی امروز صبح در ستاد مدیریت بحران شهرستان کرمان با بیان اینکه استان کرمان به لحاظ اقلیمی و جغرافیایی از جمله استان‌هایی است که در کشور استعداد بروز حوادث طبیعی را دارد اظهارداشت: وقوع بلایای طبیعی همواره هزینه‌های سنگینی را چه برای مردم و چه برای دولت‌ها به دنبال داشته است.  

وی با اشاره به اهمیت و نقش پیشگیری در بلایای طبیعی گفت: با استفاده از مقوله‌هایی چون آموزش، فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی به مردم می‌توان از بسیاری خسارات ناشی از این حوادث جلوگیری کرد که نقش رسانه‌ها در حوزه فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی بسیار زیاد است.

فرماندار کرمان با بیان اینکه در حال حاضر در کشور تمام بار و ابعاد بلایای طبیعی بر عهده دولت است بیان کرد: در بسیاری از کشورها اینگونه نیست و خود مردم باید به این قضیه ورود کرده و با اقدامات پیشگیرانه به ویژه استحکام بنا و استفاده از بیمه‌های مختلف مرتبط با ساختمان و بنا و … نقش خود را در کاهش هزینه‌ها و تلفات ناشی از حوادث ایفا کنند.  

وی با اشاره به اهمیت تدوین بانک اطلاعات استان و شهرستان گفت: نقش بانک اطلاعات و همچنین استفاده از سیستم‌های ارتباطی به ویژه بیسیم‌های ماهواره‌ای در مواقع بحران بسیار مهم و حیاتی است.

بابایی با اشاره به اینکه کرمان در معرض وقوع بالای طبیعی زیادی از جمله زلزله است بر اهمیت استحکام ساختمان مدارس تاکید کرد و افزود: مشخص شدن وضعیت بناهای فاقد استحکام در مدارس ضروری است و باید در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بنای مدارس فاقد استحکام استاندارد بایستی تا مهرماه و قبل از سال تحصیلی جدید تعیین تکلیف شوند بیان کرد: با وضعیت فعلی راهی جزء دو شیفت کردن مدارس نداریم و باید از تمام ظرفیت استان و شهرستان و نمایندگان کرمان در مجلس جهت حل این مشکل استفاده کرد .

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید