خبر فوری

بهره برداری از واحد اول نیروگاه کلاس F در پایان سالجاری

به گزارش هرمزبان به نقل از خبر گزاری برنا در هرمزگان،علیرضا نصراللهی افزود: همچنین واحد دوم به موازات در سه ماهه اول سال  98 به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد : نیروگاه سیکل ترکیبی بندرعباس اولین نیروگاه از مجموع 8 نیروگاهی است که قرار است در قالب قرارداد 5 هزار مگاواتی بین شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق و شرکت مپنا به صورت نیروگاه های با راندمان بالا و با تجهیز توربین های کلاس F به معرض ظهور و اجرا برسد.

 نصراللهی وجود  زیرساخت های موجود در بندرعباس، به ویژه در غرب بندرعباس که هم قطب صنعتی منطقه است و هم نیروگاه قدیم بندرعباس در این منطقه احداث شده است را از اهم دلایل هدف گذاری احداث  اولین ساختگاه نیروگاه راندمان بالا با ظرفیت 900 مگاوات در بندرعباس خواند و تصریح کرد: عملیات اجرایی آن از اواخر سال 95 بصورت رسمی آغاز و در سال 96 با جدیت دنبال شد .

مجری طرح بازتوانی نیروگاههای شرکت تولید نیروی برق حرارتی عنوان کرد : میزان سرمایه گذاری برای نیروگاه کلاس F بندرعباس در فاز اول بالغ بر 300 میلیون یورو برای بخش گازی و بالغ بر 450 میلیون یورو در انتهای فاز سیکل ترکیبی بوده است.

نصراللهی با بیان اینکه در زمینه جذب نیروهای متخصص برای نیروگاه کلاس F  با توجه به تدابیر شرکت تولید نیروی برق بندرعباس با برگزاری آزمون های ورودی ، اضافه کرد : میزان اشتغالزایی در فاز احداث 400 نفر بصورت مستقیم و در بخش بهره برداری 80 نفر در نیروگاه کلاس F مشغول به کار می شوند .

این مسئول با بیان اینکه نیروگاه های راندمان بالا یا کلاس F در سطح استانداردهای نیروگاه های سبز با میزان حداقلی  آلاینده های زیست محیطی به ویژه از نظر پساب و گازهای آلاینده قرار دارند ، تصریح کرد :  یک اصطلاح پساب و یک واقعیت پساب داریم ؛ اصطلاح پساب به تمام آب هایی که وارد دریا می شود اطلاق می شود اما واقعیت این است که در نیروگاه کلاس  F هیچ فرآیند شیمیایی روی آب انجام نمی شود.

نصر اللهی افزود: این مهم  به این دلیل است که ما آب را فقط برمیداریم و گرم می کنیم و با رعایت استانداردهای زیست محیطی به محل پساب تخلیه می کنیم.

وی با اشاره به اینکه استانداردهای زیست محیطی ایران در زمره بالاترین استانداردهای زیست محیطی دنیاست و نیروگاه مجموعه کلاسF  این استانداردها را پاس کرده است ، افزود : سازمان  اداره حفاظت محیط زیست استان هرمزگان مجموعه پروژه را به این سمت برده است که آبگیر جدید نسازیم و از آبگیر موجود استفاده کنیم بنابراین برداشت آب کنترل شده و مدیریت شده است  و به همین دلیل پساب نیز باید مدیریت و کنترل شده باشد.

نصراللهی در رابطه با هماهنگی های  استانی در هرمزگان اذعان داشت : خوشبختانه هماهنگی های استانی در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد و ما تا بحال در این خصوص هیچ چالش و نگرانی نداشته ایم ومسئولان استان هرمزگان اثبات کرده اند که هدف شان توسعه و تعالی استان است و نتیجه نمی تواند جز این باشد.

گفتنی است ‎این نیروگاه نخستین واحد نیروگاهی با پیشرفته‌ترین تکنولوژی دنیا و با همکاری شرکت مپنا و انتقال تکنولوژی توسط شرکت زیمنس آلمان در کشور و در ضلع غربی نیروگاه بندرعباس احداث می شود .

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید